تقاضای جهانی نفت کاهش می یابد

به گزارش مجله سلو بلاگ، اوپک پلاس پیش بینی کرد که تقاضای نفت در دنیا در اثر تشدید فعالیت COVID-19 و ترس از عرضه بیشتر، کاهش می یابد.

تقاضای جهانی نفت کاهش می یابد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز آدینه کاهش یافت، زیرا این نگرانی وجود دارد که افزایش سریع در موارد ابتلای COVID-19 در ایالات متحده و اروپا به کاهش تقاضا در دو منطقه از بزرگترین مناطق مصرف کننده سوخت در دنیا ادامه خواهد داد.

بر اساس یک سند محرمانه مشاهده شده توسط رویترز، اوپک پلاس، گروهی از کشورهای صادرکننده نفت و فراوریکنندگان متحد از جمله روسیه، از طولانی شدن موج دوم همه گیری و جهش در فراوری لیبی می ترسند که سال آینده بازار نفت را به مازاد سوق دهد، که چشم انداز بسیار تاریک تری نسبت به یک ماه پیش است.

معاملات آینده نفت خام برنت با 23 سنت افت به 42 دلار و 93 سنت درهر بشکه رسید و معاملات آینده نفت خام وست تگزاس اینترمدییت با 8 سنت افت به 40 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید. همچنین برنت در این هفته 0.2 درصد افزایش یافت، در حالی که وست تگزاس اینترمدییت در جهت افزایش 0.7 درصد بود.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا، گفت: واقعیت این است که ما اکنون شاهد گسترش بسیار گسترده بیماری همه گیر در سراسر اروپا و آمریکای شمالی هستیم و این به طور بالقوه بر بهبود تقاضای نفت اثرگذار است.

بعضی از کشورهای اروپایی برای مقابله با افزایش موارد جدید ابتلای ویروس کرونا، با محدودیت شدیدتر COVID-19 در لندن روز آدینه، در حال احیای مقررات منع رفت و برگشت و تعطیلی ها بودند.

هیأتی از مقامات اوپک پلاس، به نام کمیته فنی مشترک، در یک جلسه ماهانه مجازی در روز پنج شنبه در خصوص بدترین سناریو بحث کردند که موجودی های تجاری مصرف کنندگان عمده دنیا به جای اینکه از این حد پایین بیاید، بالاتر از میانگین پنج ساله در سال 2021 باقی بماند.

کمیته نظارت بر وزرای گروه مشترک، هنگام جلسه در روز دوشنبه، چشم انداز را آنالیز خواهد نمود که می تواند یک توصیه سیاسی ارائه دهد. پائولا رودریگز-ماسیو، تحلیل گر ارشد بازارهای نفت، گفت: ما در نشست روز دوشنبه انتظار داریم بعضی حرف های قاطعی در خصوص جبران عدم تعهدات (اعضا) صورت گیرد که آیا این بار اقدامی صورت می گیرد یا اینکه این هشدار در سطح کلامی باقی خواهد ماند.

قرار است اوپک پلاس کاهش تأمین فعلی 7.7 میلیون بشکه در روز را تا 2 میلیون بشکه در روز در ژانویه کاهش دهد. در ایالات متحده، حفاری ها از زمان کاهش آنها در کمترین زمان در 15 ماه گذشته در ماه آگوست، سکوهای نفتی را اضافه نموده اند. شرکت خدمات انرژی بی کرها گفت، این هفته آنها از ژانویه بیشترین سکوهای نفتی را در هفته اضافه نموده اند و تعداد آنها را از 12 تا 205 افزایش داده اند.

کمیسیون معاملات آینده کالاهای ایالات متحده (CFTC) روز آدینه بیان کرد که مدیران پولی، معاملات آینده نفت خام ایالات متحده را با 288454 قرارداد به 9442 قرارداد در هفته منتهی به 13 اکتبر کاهش دادند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 23887

به "تقاضای جهانی نفت کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای جهانی نفت کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید