خبرنگاران بازگشایی مدارس در اسپانیا در هاله ای از سردرگمی و ترس از کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، مادرید- خبرنگاران- در حالی که دولت اسپانیا و دولت های ایالتی این کشور، به بازگشایی مدارس صفت های امن ، پایدار و اجتماعی می دهد ، معلمان و اولیای دانش آموزان همچنان در سردرگمی و ترس از شیوع کرونا قرار دارند.

خبرنگاران بازگشایی مدارس در اسپانیا در هاله ای از سردرگمی و ترس از کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

پس از پنج ماهی که دانش آموزان در اسپانیا بخاطر شیوع بیماری همه گیر کرونا مجبور به خانه نشینی شدند، به رغم اینکه با رسیدن ماه سپتامبر ، بار دیگر این بیماری شیوع پیدا نموده ، تمایل مشترک دولت های ایالتی این کشور این است که کلاس های درسی به طور حضوری برگزار شوند .

شروع سال تحصیلی در اسپانیا در همه ایالت ها به طور یکسان نیست و هر ایالتی برای خود تقویمی برای شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس دارد .

هر چند که چگونگی شروع سال تحصیلی ، در نهایت مشروط به شرایط این بیماری و شرایط اپیدمیولوژیکی می باشد ، ایالت های مختلف اسپانیا ، یک سری برنامه ها ، پروتکل ها و قوانینی را تحت معیارهای مشترک معین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته اند .

به طور مثال ، ایالت مادرید و ایالت ناوارا در شمال کشور ، چهار سناریو را برای ارزیابی اینکه آیا تدریس در مدارس ، بر اساس شرایط همه گیری بیماری ، حضوری باشد یا آنلاین را معین نموده اند در حالی که بیشتر ایالت ها ، سه سناریو را در نظر گرفته اند .

ایالت های آندالس (جنوب)، و لا ریوخا (شمال)، احتمال تقسیم ساعت های تدریس یا معین شیفت های صبح و بعد از ظهر (نیمی از کلاس شیفت صبح و نیم دیگر شیفت بعد از ظهر)، را برای تضمین فاصله اجتماعی را در نظر گرفته اند و بعضی ایالت ها از انجام آزمایشات و تست کرونا از تمامی پرسنل آموزشی ، اداری و خدماتی دفاع می نمایند .

افزون بر آن ، بعضی از ایالت ها تصمیم گرفتند که کلاس های درسی ، زوج و فرد باشند به طوری که نیمی از دانش آموزان کلاس روزهای فرد و نیم دیگر روزهای زوج به مدارس بروند یا اینکه زمان ورود دانش آموزان از قبل معین شده باشد به طوری که دانش آموز فقط در زمان معین شده می تواند وارد مدرسه گردد و بدین صورت از تجمع و ازدحام دانش آموزان برای ورود جلوگیری گردد .

فراتر از اختلافاتی که بین هر ایالت اسپانیا وجود دارد ، همه برنامه ها در حول یک سری معیار های مشترک نهاده شده اند :ایجاد گروه های همزیستی با ثبات مخصوصا در سطح کودکستان و دبستان ، تقسیم مراکز آموزشی به قسمت ها و بخش های مختلف و انطباق فضاها (نصب دیوارهای شیشه ای بین دانش آموزان ، نصب دیوار بین بخش های مختلف برای جلوگیری از تماس بین دانش آموزان یک کلاس با کلاس دیگر مخصوصا در زنگ تفریح)، استخدام معلمان بیشتر برای تقسیم دانش آموزان و تعریف سناریو های مختلف برای تصمیم گیری در خصوص اینکه آیا تدریس باید حضوری باشد یا از راه دور یا نیمه حضوری .

با اینکه کلاس های درسی ، در حال حاضر به صورت حضوری انجام خواهد شد ، ایالت های اسپانیا تصمیم گرفتند که تمامی معلمان یک دوره آموزشی برای تدریس به طور آنلاین در صورتی که شیوع بیماری به تعطیلی کلاس ها بیانجامد ، ببینند .

همچنین استفاده از ماسک برای دانش آموزان از شش سال به بالا اجباری می باشد و حرارت بدن در زمان ورود و خروج از دانش آموزان و معلمان سنجیده می گردد .

در صورتی یک نفر از دانش آموزان یا معلم یک کلاس علائم بیماری داشته باشد ، همه گروه تا 14 روز باید قرنطینه شوند و در صورتی که شمار بیماران به سه نفر برسد ، شیوع اعلام خواهد شد که به بسته شدن کلاس یا حتی بسته شدن مدرسه خواهد انجامید .

از زمانی که در روز 31 ژانویه (11 بهمن)، نخستین مورد از کووید در اسپانیا شناسایی شد ، این ویروس تا به امروز 525 هزار نفر را در کشور مبتلا نموده که از این تعداد نزدیک به 30 هزار نفر جان باخته اند.

اسپانیا در طول سه ماه (بین 14 مارس تا 21 ژوئن)، در شرایط اضطراری نهاده شد ، دوره ای که مردم کشور برأی مهار بیماری مجبور شدند در خانه های خود بمانند .

در بدترین زمان های این بیماری همه گیر در اسپانیا ، مخصوصا بین اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل ، روزانه بیش از 900 نفر به دلیل کووید 2019 ، جان خود را از دست دادند .

با اعلام شروع شرایط عادی پس از خاتمه شرایط اضطراری ، بیماری کرونا بار دیگر در اسپانیا شیوع یافته است . هر چند که تفاوت های بزرگی بین ایالت های مختلف کشور وجود دارد ، عفونت های روزانه در اسپانیا هر دفعه به سطوح بالاتری صعود پیدا نموده هرچند که این دفعه ، بیماران جوانتر هستند و مورد جدیت کمتری دارد .

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 22287

به "خبرنگاران بازگشایی مدارس در اسپانیا در هاله ای از سردرگمی و ترس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشایی مدارس در اسپانیا در هاله ای از سردرگمی و ترس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید