خبرنگاران تگرگ 277 میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش مجله سلو بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بارش تگرگ و سیلاب در 24 ساعت گذشته، 277 میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت زد.

خبرنگاران تگرگ 277 میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد

عبدالله یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این مقدار خسارت به 669 هکتار کشتزار و 482 هکتار باغ وارد شد که علاوه بر این 150 راس دام سبک و 2 راس دام سنگین هم تلف شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به شهرستان بجنورد با 170 میلیارد ریال بوده است گفت: همچنین 61 میلیارد ریال به کشتزار کشاورزی شهرستان شیروان، 34 میلیارد ریال جاجرم و مابقی خسارت هم در سایر شهرستان های این استان بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بدون احتساب خسارت از ناحیه بارش باران در شب گذشته وقوع حوادث مختلف طبیعی از ابتدای فروردین تا نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری 303 میلیارد و 900 میلیون ریال به کشاورزان این استان خسارت زد که بیشتر آن بر اثر سیل و تگرگ بوده است.

وی گفت: بارش باران و تگرگ و جاری شدن در سال جاری به محصولات باغی و زراعی از جمله سیب، گیلاس، گردو، پسته، زعفران، گندم، جو و یونجه خسارت وارد کرده است.

در سال گذشته براثر بلایای طبیعی (سرمازدگی، سیل و طوفان و تگرگ) حدود 15 هزار میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت وارد شد.

وی سطح اراضی کشاورزی استان خراسان شمالی را افزون بر 344 هزار هکتار گفت و اظهارداشت: سالانه کمتر از 15 درصد از این اراضی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می گیرد و بیشتر کشاورزان به دلایلی از جمله نارضایتی از پرداختی های بیمه در زمان زیان و عدم نقدینگی تمایلی به بیمه سپاری ندارند.

با توجه به هشدار قرمز هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش های شدید و رگباری باران و وقوع سیل، مدیریت بحران این استان به حالت آماده باش در آمد.

میانگین سالانه بارندگی در خراسان شمالی 240 میلی متر است.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 34452

به "خبرنگاران تگرگ 277 میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تگرگ 277 میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید