خبرنگاران حرم امام علی (ع) در شب و روز غدیر تنها نبود

به گزارش مجله سلو بلاگ، بغداد - خبرنگاران - در شب و روز بیعت و عید غدیر خم، حرم مولای متقیان علی (ع) پذیرای جمعی از شیفتگان آن حضرت بود که با رعایت ضوابط بهداشتی، جشن غدیر را برگزار کردند.

خبرنگاران حرم امام علی (ع) در شب و روز غدیر تنها نبود

هزاران زائر علوی که اغلب آنها از داخل شهر نجف و حومه آن بودند با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک و دستکش و انجام عملیات ضدعفونی، در داخل حرم و اطراف آن سالروز عید غدیر خم را در کنار مرقد مولای متقیان امام علی (ع) گرامی داشتند.

گرچه حرم علوی به این مناسبت شاهد آیین ویژه ای نبود اما زائران مولا دیشب و امروز شنبه در حرم مطهر، با شعر خوانی، جشن عید غدیر را گرامی داشتند.

تولیت آستان مقدس علوی و مسجد معظم کوفه نیز در روزهای گذشته با آذین بندی حرم مطهر و این مسجد با دسته های گل و چراغانی آنها، به استقبال این مناسبت فرخنده رفتند.

عتبه علوی (آستان مقدس امام علی(ع)) پیش تر در بیانیه ای اعلام نموده بود که با توجه به اوضاع فوق العاده کشور و دنیا به سبب همه گیری کرونا به منظور پایبندی به دستورهای بهداشتی مبنی بر دوری جستن از تجمع و تماس مستقیم برای جلوگیری از انتشار ویروس و با تأکید مرجعیت عالی دینی مبنی بر ضرورت پایبندی به این دستورها، از برگزاری آیین های سالانه عید غدیر معذور است.

استاندار نجف نیز دیروز آدینه بیان کرد سفر به نجف اشرف برای زیارت و حضور در جشن های عید غدیر در راستای دستورهای بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ممنوع شده است.

لؤی الیاسری، در بیانیه ای اضافه کرد که از پذیرش زائران و شهروندان عراقی استان های سراسر کشور برای شرکت در جشن های عید غدیر به دلیل شرایط نامناسب ناشی از ویروس کرونا معذور است.

وی گفت که به همین منظور به پلیس دستور داده شده است که همه راه ها و گذرگاه های ورودی به نجف را ببندد.

با وجود محدودیت جشن های عید غدیر در نجف و دیگر شهرهای عتبات مقدسه به دلیل کرونا، در مقابل فضای مجازی و پویش های خبری و شبکه های تلویزیونی متعدد عراق، به این مناسبت جشن های ویژه برگزار کردند.

بسیاری از خطیبان به این مناسبت در برنامه های ویژه، ابعاد و اهمیت واقعه غدیر خم را برای مخاطبان در فضای مجازی و رسانه ها تبیین کردند.

این نخستین بار در 17 سال گذشته و پس از سقوط رژیم بعث است که جشن های عید غدیر متوقف شده و در شبکه های مجازی و رسانه ها برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21238

به "خبرنگاران حرم امام علی (ع) در شب و روز غدیر تنها نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حرم امام علی (ع) در شب و روز غدیر تنها نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید