خبرنگاران زمان ترخیص کالا از گمرکات قم کاهش می یابد

به گزارش مجله سلو بلاگ، قم - خبرنگاران - مدیرکل گمرکات قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید با استفاده از روش های جدید نظارتی، زمان ترخیص کالا از گمرکات استان کاهش خواهد یافت.

خبرنگاران زمان ترخیص کالا از گمرکات قم کاهش می یابد

محمد خلیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: تلاش ما این است تا با کاهش زمان ترخیص کالا از گمرکات قم، تولیدکنندگان استان را به سمت افزایش سطح تولید و به کارگیری تمام ظرفیت واحد صنعتی خود ترغیب کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد کالاهای واردشده به قم از طریق گمرکات، مربوط به مواد اولیه و کالاهای واسطه ای مورداستفاده در بخش های تولیدی استان است و به همین دلیل کاهش زمان ترخیص کالا از گمرکات، اقدامی مهم برای تحقق شعار سال و راهبرد جهش تولید است.

وی ادامه داد: باوجوداینکه بیشترین حجم واردات و صادرات توسط واحدهای تولیدی و در راستا سبز گمرکی انجام می شود که بر اساس قانون نیاز به بازدید فیزیکی ندارد و بررسی اسنادی آن در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد اما بازهم بخشی از فعالیت های گمرکی مربوط به امور بازرگانی و سایر فعالیت های اقتصادی است که ترخیص کالا در این بخش با مشارکت و اعلام نظر 25 سازمان دیگر انجام می شود و همین دلیل زمان ترخیص کالا افزایش می یابد.

خلیلی گفت: با ورود ویروس کرونا و نیاز جدی دانشگاه های علوم پزشکی به ترخیص هرچه سریع تر کالاهای سلامت محور، لزوم کاهش زمان ترخیص کالاها از گمرکات بیشتر احساس و در بررسی های میدانی مشخص شد علت طولانی شدن ترخیص این کالاها، سازمان های هم جواری هستند که برای ترخیص کالا از گمرک باید مجوز صادر کنند.

وی گفت: در چنین شرایطی دولت برای رفع سریع مشکل استفاده از راستا آبی در گمرکات را موردنظر قرار داد تا در این گونه موارد کالاها به سرعت از گمرک خارج شود؛ در این راستا همانند راستا سبز کالا به سرعت از گمرکات ترخیص شده و حتی مجوزها و امور حسابرسی آن بر اساس قانون بعد از ترخیص اخذ و تکمیل می شود.

وی ادامه داد: این مساله کمک زیادی به تحقق راهبرد جهش تولید خواهد کرد، چراکه واردکنندگان که به طور عمده در زمینه واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای موردنیاز تولید فعالیت می کنند و صادرکنندگان که متولیان واحدهای تولیدی هستند با استفاده از این روش به سرعت کالاهای موردنظر خود را از گمرکات ترخیص می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15355

به "خبرنگاران زمان ترخیص کالا از گمرکات قم کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمان ترخیص کالا از گمرکات قم کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید