خبرنگاران معاون استاندار ایلام: اصناف تا پنجم اردیبهشت برای دریافت کد سلامت مهلت دارند

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایلام - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار ایلام بر ضرورت ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه سلامت تاکید نمود و گفت: بازاریان و کسبه تا پنجم اردیبهشت ماه جاری مهلت دارند در این سامانه ثبت نام و کد سلامت دریافت نمایند.

خبرنگاران معاون استاندار ایلام: اصناف تا پنجم اردیبهشت برای دریافت کد سلامت مهلت دارند

حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام گفت: هرچند بسیاری از کسب و کارها فعالیت خود را آغاز نموده اند اما نباید مردم خطر ابتلا به کرونا را فراموش نمایند و با ازدحام در بازار و ایجاد تراکم موجب انتشار این ویروس شوند.

وی بر ضرورت لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، ثبت نام تمامی اصناف در طرح سلامت و نصب کارت در معرض دید در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تاکید نمود.

نعمتی گفت: واحدهای غیر مجازی که به مصوبه ستاد کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی توجه ننمایند، بر اساس قانون پلمب می شوند.

وی گفت: بدون شک تعطیلی بازار در راستای پیشگیری از شیوع کرونا موجب شد شاهد کاهش چشمگیر درآمد بازاریان و صنوف مختلف نسبت به سال های قبل باشیم که این مساله برای آنان از نظر تامین کرایه و معیشت ایجاد مسائلی نموده است.

وی با بیان اینکه بازاریان با وجود بسیاری از مسائل همچنان برای مبارزه با کرونا فعال هستند، گفت: پس از آغاز این بیماری اصناف و بازاریان استان ایلام به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی محل کسب خود کردند.

وی از کسبه و بازاریان خواست تا با رعایت فاصله هوشمند برای مبارزه با کرونا دست بکار شوند و موارد بهداشتی را با دقت رعایت نمایند.

وی از اصناف خواست پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی و اخذ کد بهداشتی به وسیله سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی موارد بهداشتی پروتکل در راستای حفظ سلامت خود و مردم را با دقت اجرا نمایند.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار ایلام گفت: کالاهای اساسی و با کیفیت به منظور حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان باید تامین گردد.

نعمتی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز، شکر و خرما باید تامین و در بازار عرضه گردد.

وی همچنین بر ضرورت نظارت مستمر بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و گران فروشی و احتکار کالاها تاکید نمود.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار ایلام گفت: راه اندازی فروش فوق العاده توسط اتاق اصناف باید در دستور کار قرار گیرد تا مردم برای تامین کالا با مشکل روبرو نشوند.

نعمتی از اتحادیه ها خواست که به منظور حفظ سلامت اصناف و مردم پای کار بیایند و پروتکل های بهداشتی در مبارزه با کرونا را رعایت نمایند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از تامین 368 تن برنج و 368 تن شکر به قیمت مصوب برای ماه مبارک رمضان اطلاع داد و گفت: گوشت مرغ و گوشت قرمز، خرما و روغن نیز به میزان کافی موجود است و نگرانی برای تامین کالا وجود ندارد.

یاراله نصیری گفت: گشت ها و بازرسی های مشترک در ایام ماه مبارک رمضان به منظور نظارت بر عرضه بهداشتی و جلوگیری از گران فروشی افزایش می یابد.

وی همچنین تاکید نمود: به منظور حفظ سلامت شهروندان شکر به صورت بسته بندی عرضه می گردد و شکر فله ای عرضه نخواهد شد.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15998

به "خبرنگاران معاون استاندار ایلام: اصناف تا پنجم اردیبهشت برای دریافت کد سلامت مهلت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار ایلام: اصناف تا پنجم اردیبهشت برای دریافت کد سلامت مهلت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید