خبرنگاران هماهنگ کننده سازمان ملل: مقابله با کرونا در سوریه سخت است

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران - خبرنگاران - مسئول هماهنگ کننده سازمان ملل در سوریه گفت که این کشور در 9 سال گذشته با جنگ روبرو بوده و به همین دلیل سیستم بهداشتی فرسوده ای دارد که در شرایط کنونی برای مقابله با کرونا، با شرایط دشواری روبرو است.

خبرنگاران هماهنگ کننده سازمان ملل: مقابله با کرونا در سوریه سخت است

رسانه های سوریه امروز (شنبه) به نقل از عمران رضا هماهنگ نماینده سازمان ملل، نوشتند، به دلیل جنگ 9 ساله سیستم بهداشتی سوریه فرسوده است و بسیاری از کارکنان آن نیز کار خود را ترک نموده اند و حتی قبل از بروز بحران کرونا، مردم این کشور به یاری های گسترده احتیاج داشتند.

وی که پس از بازدید از آزمایشگاه مرکزی دمشق سخن می گفت، با اشاره به اینکه این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه سوریه است که کووید 19 (Covid-19) را آزمایش می نماید و مانند آزمایشگاه های دیگر این کشور به تجهیزات احتیاج دارد، توضیح داد: احتیاج است تا در شهرهای دیگر سوریه از جمله حلب، حمص، لاذیقه و منطقه شمال شرقی این کشور آزمایشگاه تشخیص کووید 19 راه اندازی گردد و ما امیدواریم هرچه سریع تر این امکان در شهرهای دیگر سوریه به وجود آید.

هماهنگ نماینده سازمان ملل در سوریه با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ویروس کرونا کوشش می نماید، مدعی شد: اینجا (سوریه) به ایجاد مراکز آزمایشگاهی و توسعه امکانات آزمایشگاهی احتیاج دارد که البته سازمان بهداشت جهانی در زمینه تجهیزات و آموزش کادر درمانی کارهای خوبی را انجام داده است.

وی در عین حال بیان گفت: با توجه به مطالبات جامعه جهانی، به نظر من نباید هیچ مرزی برای یاری به این امور وجود داشته باشد و ما باید تا حد امکان در این زمینه به سوریه یاری کنیم.

به همین دلیل، سخنگوی سازمان ملل نیز گفت که سازمان جهانی WHO کوشش های خود را برای آماده سازی و انجام اقدامات جهت مقابله با کرونا و کاهش مبتلایان در سراسر سوریه به کار گرفته است.

استفان دوجاریک در کنفرانس روزانه خود که به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار گردید، گفت: سازمان ملل به وسیله آزمایش و مشاهدات خود از سوریه برای تهیه تجهیزات پیشگیری از کرونا و آموزش کارکنان بهداشت پشتیبانی می نماید و در این زمینه با جوامع محلی، کارمندان بهداشت و سایر شرکای خود همکاری دارد.

به ادعای وی، سازمان ملل متحد و شرکایش بطور شبانه روزی برای پاسخ به مطالبات مردم سوریه کوشش می نمایند، اما در نتیجه 9 سال درگیری در سوریه، این کشور با چالش های دیگری از جمله سیستم بهداشتی شنماینده، زیرساخت های نامناسب آب و فاضلاب و دسترسی محدود به بعضی مناطق به دلیل جنگ و درگیری های کنونی همچنین تاثیرات منفی تحریم ها و محدودیتهای سفرهای خارجی روبرو است.

به گفته سخنگوی سازمان ملل، این سازمان اکنون نه تنها برای حفظ استمرار یاری های بهداشتی و غذایی به سوریه کوشش می نماید، بلکه برای یاری به این کشور جهت مقابله با کرونا هیچ مرزی ندارد و همه کوشش خود را به کار میبندند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تا به امروز 19 نفر در سوریه به بیماری کرونا مبتلا و 2 نفر نیز به همین دلیل فوت نموده اند و چهار نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15124

به "خبرنگاران هماهنگ کننده سازمان ملل: مقابله با کرونا در سوریه سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هماهنگ کننده سازمان ملل: مقابله با کرونا در سوریه سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید