خبرنگاران وزیرکشور: رسانه های خارجی به دنبال تحریک و تهییج بازار بورس هستند

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزیر کشور با بیان اینکه رسانه های خارجی در این چند روز به دنبال تحریک و تهییج در بازار بورس هستند، گفت: این رسانه ها مردم را به فروش سهام خود در بازار بورس تحریک می کنند.

خبرنگاران وزیرکشور: رسانه های خارجی به دنبال تحریک و تهییج بازار بورس هستند

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه پنجاه و پنجمین نشست ستاد اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: چند موضوع در دستور کار امروز ستاد قرار داشت که یکی از آنان پیگیری حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا بود.

وزیر کشور ادامه داد: اصناف گزارش های خوبی در نشست ارائه کردند. مقرر شد ابعاد مختلف این موضوع بررسی کارشناسی و نتیجه این بررسی ها سپس به رئیس جمهوری ارائه شود تا وی با دستورات خود با سرعت، حمایت های لازم را تداوم دهند و ما هم با مسائل واحدهای تولیدی روبرو نشویم.

رحمانی فضلی یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در نشست امروز را بورس عنوان و شرح داد: سرمایه و استقبال مردمی در بازار بورس، تا به امروز گام های بلندی در جذب نقدینگی و هدایت آن به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: همه بورس ها در مواقعی و در بعضی شرایط و مقاطع دچار نوسان می شوند که پیش بینی های لازم این نوسانات باید از طریق کارشناسان انجام و جبران شود. گزارشی که امروز از بورس ارائه شد مناسب بود و باید از طریق کارشناسی های لازم این موضوع جبران شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر انجام هماهنگی رسانه ای در موضوع بورس گفت: همه رسانه ها به شکل کارشناسانه و دقیق باید به مساله بورس بپردازند تا افکار عمومی تهییج نشود.

وی اضافه کرد: رسانه های خارج از کشور بارها در این 6 روز به دنبال تحریک و تهییج بازار بورس بودند و مردم را به فروش در بورس دعوت می کردند. با توجه به گزارش هایی که در دولت ارائه و تدابیر اندیشیده شده، بورس به دقت و به خوبی مدیریت می شود.

وزیر کشور درباره تامین منابع دارو گفت: یکی از بحث های امروز نشست ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی، دارو بود و وزارت بهداشت شرحاتی در این زمینه ارائه کرد. با هماهنگی اجرا شده وزارت بهداشت و بانک مرکزی برای تخصیص منابع دارو مسئله ای نخواهد بود و وزارت بهداشت قول داد تا آخر سال هم مایحتاج تامین خواهد شد.

رحمانی فضلی گفت: نگاه جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی این است که بتوانیم همراه با افکار عمومی و ارتباطی که با مسئولان خواهیم داشت شرایط را به گونه ای هدایت کنیم که همه فعالیت های اقتصادی بستر طبیعی و کارشناسی خود را طی و به مردم هم اطلاع رسانی دقیق شود.

وزیر کشور درباره موضوع فروش نفت، اظهار کرد: هفته قبل 2 طرح درباره نفت مطرح بود که یکی طرح فروش نفت مدت دار به میزان 200 میلیون بشکه بود که این طرح در جلسه سران قوا مطرح و کلیات آن تصویب شد.

وی اضافه کرد: قرار شد در آیین نامه های اجرایی هم دقت لازم اعمال شود و این طرح هر وقت آماده شد، ارائه می شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: طرح دیگر فروش اوراق سلف نفت بود که وزارت نفت مجوز قانونی آن را در بودجه دارد اما چون کمی به تاخیر افتاد و قبل از تایید نهایی شدن این موضوع اعلام شده بود، توقعی در بازار و مردم ایجاد کرد بنابراین از مسئولان خواسته شده در طرح های بزرگ این چنینی باید پیوست اطلاع رسانی برای اقناع سازی مردم داشته باشند تا مردم دچار بی ثباتی و ضعف تصمیم گیری در روابط اقتصادی خود نشوند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: دشمنان در رسانه ها به بی ثباتی را دامن می زنند که امیدواریم با اطلاع رسانی درست در همه مسائل بتوانیم شرایط کنونی اقتصادی را در افکار عمومی به بهترین شکل مدیریت کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21201

به "خبرنگاران وزیرکشور: رسانه های خارجی به دنبال تحریک و تهییج بازار بورس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیرکشور: رسانه های خارجی به دنبال تحریک و تهییج بازار بورس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید