خبرنگاران کرونا در ایتالیا؛ ادامه شرایط اضطراری تا سال آینده

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران - خبرنگاران - همزمان با اوج دوباره شیوع بیماری کووید 19 در بخش هایی از اروپا، ایتالیا پوشیدن ماسک را باهدف مقابله با شیوع کرونا الزامی و شرایط اضطراری را تا آخر ماه ژانویه سال میلادی آینده تمدید کرد؛ افرادی که هنگام خارج شدن از منزل ماسک نزده باشند، ممکن است هزار یورو جریمه شوند.

خبرنگاران کرونا در ایتالیا؛ ادامه شرایط اضطراری تا سال آینده

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا از افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 در کشورش اطلاع داد و خاطرنشان کرد که مقابله با بحران شیوع کرونا، مستلزم به کارگیری تدابیر بهداشتی - امنیتی بیشتری است.

کونته اضافه نمود: افرادی که هنگام خارج شدن از منزل ماسک نزده باشند، ممکن است با جریمه هزار یورویی روبرو شوند.

آمار مبتلایان به کووید 19 در ایتالیا روز گذشته (7 اکتبر/ 16 مهر) با افزایش هزار نفری نسبت به 24 ساعت گذشته خود به رقم سه هزار و 678 تن رسید؛ این آمار از اواسط ماه آوریل که مردم ایتالیا در قرنطینه به سر می بردند تا به امروز بی سابقه بوده است.

همچنین آمار فوتی های کرونا روز گذشته (7 اکتبر/ 16 مهر) 31 تن اعلام شد که از ماه ژوئن تا به امروز بی سابقه بوده است.

خبرگزاری فرانسه توضیح داد: پوشیدن ماسک در ایتالیا که تا پیش از این تنها در بعضی از شهرها و محله ها اجباری بود، با صدور بخشنامه ای عمومی در سراسر کشور اجباری شد. البته پوشیدن ماسک در داخل خانه ها و اماکن ایزوله شده ای که تنها یک خانواده در آن ها به سر می برند اجباری نیست؛ ضمن آنکه قانون الزام پوشیدن ماسک شامل بچه ها کمتر از شش سال و بیمارانی که زدن ماسک برایشان مضر است؛ نمی گردد. همچنین هنگام انجام فعالیت های ورزشی، زدن ماسک اجباری نیست.

ایتالیا که از ابتدای شیوع کرونا در دنیا در ماه های نخست، گوی سبقت را در موارد ابتلا از دیگر کشورهای دنیا ربوده بود، با اتخاذ تصمیماتی نظیر پوشیدن ماسک و مراقبت نظام مند پلیس و نیز شهروندان، هم اینک نسبت به دیگر نقاط دنیا بویژه کشورهای اروپایی شرایط نسبتا بهتری را تجربه می نماید.

طبق آمار دنیای، بیش از 333 هزار نفر در ایتالیا به کووید 19 مبتلا شده که در این میان، بیش از 36 هزار نفر جان خود را از دست دادند. در حال حاضر این کشور پس از روسیه، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا، رتبه پنجم اروپا را از این حیث دارد.

ویروس کرونا موسوم به کووید -19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

تا به امروز حدود 36 میلیون و 500 هزار نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از یک میلیون و 60 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بیش از 27 میلیون نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 22659

به "خبرنگاران کرونا در ایتالیا؛ ادامه شرایط اضطراری تا سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در ایتالیا؛ ادامه شرایط اضطراری تا سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید