خبرنگاران کرونا و افزایش پرسرعت مراجعان به بیمارستان ها در انگلیس

به گزارش مجله سلو بلاگ، لندن - خبرنگاران - بیمارستان ها در انگلیس بر اثر افزایش رجوع بیماران مبتلا به کووید-19 تحت فشار بیشتری قرار گرفته و این مساله نگرانی ها درباره طولانی شدن عملیات واکسن کرونا را افزایش داده است.

خبرنگاران کرونا و افزایش پرسرعت مراجعان به بیمارستان ها در انگلیس

به گزارش خبرنگاران، تازه ترین آمارهای منتشر شده حاکیست که تعداد مراجعین به بیمارستان ها به سرعت در حال افزایش است و پیش بینی می گردد که اوضاع در هفته های آینده وخیم تر گردد.

یک شرکت خدمات آمبولانس انگلیس گفت که شنبه یعنی یک روز پس از کریسمس (میلاد حضرت مسیح (ع)) شلوغ ترین روز کاری آن ها بوده است.

دکتر ادرین بویل از کالج سلطنتی طب اورژانسی در گفت وگو با شبکه خبری اسکای بیان داشت که اوضاع خیلی سخت شده است. مشکل در پایتخت وخیم تر است اما ممکن است به سادگی در سایر نقاط کشور گسترش پیدا کند.

این مقام پزشکی با بیان اینکه اورژانس مملو از بیماران است و امکان پذیرش بیماران بیشتر نیست اضافه کرد که از این بایت حس درماندگی و بدی را تجربه می نماید.

بر اساس آمار منتشر شده در 22 دسامبر (2دی)بالغ بر 21 هزار و 286 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های انگلیس پذیرش شده اند. این آخرین آماری است که دولت از شرایط بیمارستان ها منتشر نموده است. این میزان کمی کمتر از 21 هزار و 683 نفر بیماری است که 12 آوریل در جریان موج نخست کرونا بستری شدند.

در همین حال یک کارشناس مسائل بهداشتی گفت که واکسیناسیون کرونا تا مدت ها تغییری در کنترل بحران ایجاد نخواهد نمود.

دکتر بارات پانخانیا استاد دانشگاه اگزتر بیان داشت که مصونیت 50 میلیون نفر حدود 50 هفته طول می کشد. او بر همین اساس پیشنهاد کرد که مراکز تزریق واکسن به صورت 24 ساعته فعالیت نمایند تا زمان واکسیناسیون بخش زیادی از جمعیت نصف گردد

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه شنبه 18 آذر در سراسر انگلیس شروع شده و دولت امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت 66 میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

دولت انگلیس 40 میلیون واحد از واکسن فایزر بیونتک را خریداری نموده و در مرحله نخست با دریافت 800 هزار واحد، میخواهد تا افراد بالای 80 سال و بعضی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب پذیر قرار دارند واکسینه کند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد نمود.

دولت جانسون با تشکیل معاونت نظارت بر واکسن کرونا در وزارت بهداشت امیدوار است تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند. با این حال کارشناسان هشدار داده اند انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا آن موقع واقع بینانه نیست.

انگلیس علاوه بر واکسن فایزر بیونتک، یکصد میلیون واحد از واکسن دانشگاه آکسفورد و هفت میلیون واحد از واکسن مدرنا را خریداری نموده که دست کم تا بهار آینده آماده تحویل نخواهد شد.

این در حالیست که جرمی هانت وزیر بهداشت سابق انگلیس نیز هشدار داده ذخیره واکسن کرونا ظرف هفته های آینده ته می کشد و محموله بعدی دو ماه دیگر تحویل می گردد.

در همین حال انگلیس به پنهان کاری در مورد شیوع گونه جدید و مسری تر ویروس کرونا متهم است.

گونه جدید ویروس کرونا موسوم به VUI-202012/01 که 70 درصد مسری تر بوده و بارِ (load) ویروسی افراد مبتلا به آن بالاتر است 31 شهریورماه شناسایی شد اما مقامات لندن تا دو هفته پیش این موضوع را کتمان کردند.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس اولین بار 14 دسامبر (24 آذر) خبر شناسایی گونه جدید ویروس کرونا را با مجلس در میان گذاشت. سه روز بعد (29 آذر)، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور عمومی وجود چنین ویروسی را تایید کرد.

براساس یافته های دانشمندان انگلیسی، احتمال مبتلا شدن افراد زیر 15 سال در مقایسه با ویروس قدیمی کرونا بیشتر است. به گفته آنها این رفتار ویروس کرونا که بچه ها را کمتر مبتلا می کرد یک رفتار استثنایی بود، چرا که بیماری های تنفسی ویروسی معمولاً بچه ها را بیشتر مبتلا می نمایند. اما اکنون به نظر می رسد ویروس جدید بچه ها و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می نماید.

دانشمندان هنوز نمی دانند که تغییرات ژنتیکی در این ویروس منتهی به چه تغییری در رفتار آن خواهد شد. همچنین شواهدی در دست نیست که این ویروس بیماری متفاوت تری ایجاد کند یا به واکسن موجود مقاوم باشد.

آن ها با این حال به این نتیجه رسیده اند که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا می تواند شمار افراد بستری در بیمارستان ها و همچنین آمار مرگ و میر براثر ابتلا به کووید 19 را افزایش دهد.

وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه گذشته هشدار داد که شیوع گونه جهش یافته کرونا از کنترل خارج شده و از مردم خواست مانند کسی رفتار نمایند که به این بیماری مبتلا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26994

به "خبرنگاران کرونا و افزایش پرسرعت مراجعان به بیمارستان ها در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و افزایش پرسرعت مراجعان به بیمارستان ها در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید