خدابنده نیازمند افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خدابنده نیازمند افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای با توجه به وقوع حوادث رانندگی در جاده های این شهرستان است.

خدابنده نیازمند افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای

سیدقاسم موسوی صبح امروز (24 آذرماه) در آیین تجلیل از داوطلبان هلال احمر شهرستان خدابنده با بیان اینکه پنجم دسامبر هر سال مصادف با روز داوطلب است که این روز را در سراسر دنیا جشن می گیرند و سال جاری نیز شعار روز داوطلب با همدیگر توقف ناپذیریم نام گذاری شده است، اظهار کرد: در دنیا بیش از یک میلیارد داوطلب وجود دارد که بخش قابل توجهی از این داوطلبان با جمعیت های دنیا و صلیب سرخ در بخش های مختلف مشارکت دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ خدمات داوطلبانه در جامعه نهادینه گردد، زیرا هلال احمر بزرگ ترین سازمان مردم نهاد و داوطلب محور است، توضیح داد: مهم ترین کار این مجموعه ارائه خدمات امداد و نجات است که در حال حاضر در طرح زمستانی با فعالیت 14 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در جاده های استان زنجان امدادگران داوطلب شبانه روز خدمات می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با شرح این مطلب که از 360 نیرویی که به طور مستقیم در پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان فعالیت دارند 250 نفر داوطلب هستند، اضافه نمود: داوطلبان بدون هیچ چشم داشتی مشغول ارائه خدمت به هم نوعان خود در نقاط مختلف کشور هستند.

موسوی بر یاری فرماندار و نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود و ادامه داد: با توجه به وقوع سوانح رانندگی زیاد در جهتهای ارتباطی این شهرستان، با حمایت مسئولان می توانیم یک پایگاه امداد و نجات دیگر نیز راه اندازی کنیم.

وی بر بهره مندی همه آحاد مردم از آموزش های هلال احمر تاکید نمود و اضافه نمود: با توجه به گستردگی و سابقه وقوع سیل و زلزله در شهرستان خدابنده، نیازمند توسعه فرهنگ ایمنی و بهره مندی آموزش های خودامدادی هستیم تا در هر خانواده ای حداقل یک نفر از این آموزش ها برخوردار گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برنامه های هلال احمر با کوشش ها و خدمات داوطلبان و خیرین محقق می گردد، گفت: داوطلبان هلال احمر از اواخر سال 98 همزمان با شیوع بیماری کرونا برای مهار و جلوگیری از شیوع این ویروس اقدامات قابل توجهی در سطح استان ارائه دادند.

موسوی اظهار کرد: در کنار کوشش های داوطلبان با یاری های خیرین و نیکوکاران استان زنجان توانستیم در چندین نوبت اقدام به توزیع بسته های حمایتی - معیشتی و بسته های بهداشتی برای خانواده های کم برخوردار آسیب دیده از این بیماری کنیم.

فرماندار شهرستان خدابنده نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خیرین این شهرستان در دوره شیوع بیماری کرونا با یاری و حمایت های اقتصادی تجهیزات بیمارستانی را خریداری و برای نقاهت گاه ها اهدا کردند، متذکر شد: با کوشش های اجرا شده تعداد فوتی ها در این شهرستان کمتر از میانگین کشوری و استانی بود.

ایوب بیگدلی ادامه داد: نیازمند استقرار پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در جهت قیدار به بیجار هستیم تا خسارت های جانی ناشی از سوانح رانندگی را در این جهت کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41655

به "خدابنده نیازمند افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدابنده نیازمند افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید