خطوط کشتیرانی چابهار در سال 98 راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار در فروردین 98

جنوب ایران پر از جاذبه های جذاب و دیدنی است که هر کدام برای خود می توانند به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری محسوب شوند. سالانه مسافران زیادی به سمت شهر چابهار سفر می نمایند که عدد گردشگرانی که در عید نوروز به سمت این منطقه می فرایند بسیار بالاتر از دیگر مواقع سال است. سال جاری در فروردین 98 با مشارک بخش خصوصی خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار - مسقط - دبی و کراچی قرار شده است، که راه اندازی شود. این موضوع می تواند در رشد صنعت گردشگری در این منطقه که پتانسیل بالایی هم دارد نقش بسزایی داشته باشد. در ادامه همراه با تیم خبری خبرنگاران باشید تا گزارشی که در مورد افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار در فروردین 98 تهیه نموده ایم را مطالعه نمایید.

خطوط کشتیرانی چابهار در سال 98 راه اندازی می گردد

همانطور که در بالا گفتیم، چابهار جز مقاصدی است که سالانه مسافران زیادی به سمت آن سفر می نمایند. با توجه به اهمیت این منطقه در صنعت گردشگری، قرار شده است که یک خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری در راستاهای چابهار - مسقط - دبی و کراچی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است. بر این منظور یک فروند کشتی گردشگری برای بندر چابهار خریداری شده تا به استفاده از آن خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری این منطقه راه بیافتد. علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان درباره توسعه صنعت گردشگری دریایی گفته است:

نشست سرمایه گذاران کشورهای مختلف در چابهار نتایج خوب و مناسبی داشت و به زودی با مشارکت سرمایه گذاری داخلی، خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار - مسقط، چابهار - دبی و چابهار - کراچی راه اندازی می گردد.

همچنین ما باید این موضوع را هم در نظر داشت که متولی گردشگری دریایی کشور ایران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و با توجه به شرایط دریایی خاصی که منطقه چابهار دارد برای بهره برداری از این کشتی گردشگری، مجوزهایی از سمت چندین دستگاه از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان ضروری است. مطابق با پیش بینی های اجرا شده، این کشتی با رویکرد گردشگری تفریحی یا گردشگری سلامت آب در فروردین ماه سال 98 راه اندازی می گردد و زیرساخت های گردشگری استان سیستان و بلوچستان را با محویت گردشگری دریایی کلید خواهد زد.

در ادامه خبر افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار جلالزایی گفت:

سرمایه گذار یاد شده یک فروند کشتی از نوع هیوندای کشور کره جنوبی با ظرفیت 240 نفر و با امکانات و تجهیزات لازم خریداری نموده است. قرار است این کشتی برای نخستین بار در آب های عمان تردد کند. سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید در این زمینه ورود نموده و با تعبیه ترمینال و پایانه مربوطه، زمینه سفرهای خوشی را برای مسافران داخلی و خارجی فراهم کند.

هزینه ای که بابت خزید کشتی در چابهار اجرا شده، برابر با 70 میلیارد تومان بوده است که در راستا ابتدایی خود از چابهار به مسقط، سپس از چابهار به کراچی و از چابهار به قطر - امارات خواهد گذشت. با افتتاح خطوط کشتیرانی در چابهار، پیش بینی می گردد که میزان مسافرانی که برای عید نوروز و دیگر ماه های سال به سمت چابهار سفر می نمایند عدد بالاتری باشد. گفتنی است که در صورتی که خواستید به سمت شهر چابهار سفر کنید می توانید از آژانس خبرنگاران بلیط هواپیما خود را تهیه نمایید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15506

به "خطوط کشتیرانی چابهار در سال 98 راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط کشتیرانی چابهار در سال 98 راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید