دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس دانشگاه سمنان از اجرای طرح ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران با همکاری وزارت علوم و مشارکت استادان دانشگاه های مختلف کشور با موضوع این دانشگاه اطلاع داد.

دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رئیس دانشگاه سمنان از اجرای طرح ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران با همکاری وزارت علوم و مشارکت استادان دانشگاه های مختلف کشور با موضوع این دانشگاه اطلاع داد.

دکترمسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در کشور، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه سمنان برای همکاری در پروژه ملی ارزیابی آسیب پذیری سلامت ناشی از تغییر اقلیم و مشخص اقدامات استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران دعوت به همکاری کرد.

رئیس دانشگاه سمنان اضافه کرد: این پروژه با حمایت مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت اساتید دانشگاه های مختلف کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی سمنان، تهران، تبریز، شهید بهشتی، گیلان، جندی شاپور، انستیتو تغذیه، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در شش استان پایلوت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی، گیلان و سیستان و بلوچستان اجرا می گردد، اضافه کرد: در این طرح اثرات تغییر اقلیم بخش های مختلف سلامت شامل بیماری های واگیر و غیرواگیر (قلبی - عروقی و تنفسی) بیماری های شغلی و بهداشت حرفه ای، بیماری های ناشی از آلاینده های جوی و گرد و غبار، بیماری های منتقله از آب، غذا و سو تغذیه و سلامت در بلایای جوی و اقلیمی مورد آنالیز قرار می گیرد.

نصیری ادامه داد: پس از آنالیز های صورت گرفته استراتژی های سازگاری و راه حل های مقابله با اثرات زیانبار تغییر اقلیم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی مذکور تدوین و ارسال خواهد شد. این طرح از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24536

به "دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید