دانشگاه های علوم پزشکی به اندازه استفاده از شبیه ساز در آموزش ارزیابی می شوند

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: موضوع شبیه ساز ها اکنون جزو استاندارد های رشته های مختلف علوم پزشکی قرار گرفته و در ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعمال خواهد شد.

دانشگاه های علوم پزشکی به اندازه استفاده از شبیه ساز در آموزش ارزیابی می شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جلسه هم اندیشی توسعه و توسعه کاربرد شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی با حضور علی اکبر حق دوست معاون آموزشی و مسئولان آموزش وزارت بهداشت، مسئولین معاونت علمی ریاست جمهوری و فناوران فعال حوزه شبیه سازی برگزار گردید.

در این جلسه هم اندیشی که با حضور فناوران حوزه شبیه سازی در کشور شامل شرکت های بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان و سایر فناوران و اعضای هیات علمی فعال در این حوزه برگزار گردید؛ مباحث مختلف حوزه شبیه سازی اعم از چگونگی برطرف موانع موجود در این حوزه در بخش خصوصی و دولتی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در ابتدای این جلسه محمد تقی جغتایی مسئول هماهنگی و توسعه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی در معاونت آموزش وزارت بهداشت به تشریح فعالیت های این کمیته تخصصی با حضور اعضای متخصص در این حوزه پرداخت.

سپس حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت این حوزه در آموزش علوم پزشکی گفت: باید به نکات مهم در این حوزه توجه کرد و کاربرد این حوزه در تمامی رشته های علوم پزشکی اعم از رشته های پزشکی، پرستاری و مامایی و رشته های علوم پایه پزشکی یکی از این نکات است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بکارگیری شبیه ساز های ساده در آموزش پزشکی بر ضرورت تشکیل کمیته تخصصی شبیه سازی در آموزش پزشکی تاکید نمود.

وی گفت: مدیریت کمیته تخصصی شبیه سازی در آموزش پزشکی، خوشبختانه موضوع شبیه ساز ها اکنون جزء استاندارد های رشته های مختلف علوم پزشکی نهاده شده است و بعلاوه در ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعمال خواهد شد و فرصتی مغتنم برای دانشگاه های کشور جهت استفاده از ابزار های شبیه سازی در آموزش است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 34327

به "دانشگاه های علوم پزشکی به اندازه استفاده از شبیه ساز در آموزش ارزیابی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های علوم پزشکی به اندازه استفاده از شبیه ساز در آموزش ارزیابی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید