عایدی ورود هر توریست به کشور برابر با فروش 30 بشکه نفت است

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر یک دفتر خدمات مسافرتی گفت: صنعت #توریستی نیازمند تغییر نگاه دولتمردان به این حوزه است و آن ها باید بپذیرند که عایدی ورود هر توریست به کشور تقریبا معادل فروش 30 بشکه نفت است.

عایدی ورود هر توریست به کشور برابر با فروش 30 بشکه نفت است

به گزارش دنیای سفر مجتبی احمدی در گفت و گو با ایسنا به تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر فرایند کار دفاتر خدمات مسافرتی پرداخت و اظهار کرد: اصولا صنعت توریستی را می توان به عنوان ترسوترین صنعت در دنیا قلمداد کرد که علت آن شاید مسائل مرتبط با حفظ جان مسافران باشد. به همین علت با آغاز کرونا و به وجود آمدن مسائل عدیده کلیه سفرها به جز سفرهای ضروری متوقف شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه بر خلاف پشتیبانی بیشتر دولت ها در سراسر دنیا، دست اندرکاران این صنعت در کشور ما پس از گذشت ماه ها اعلام کردند که تحت بعضی شرایط خاص وامی با بهره 12 درصد پرداخت خواهند کرد. هیچ گونه بخگرددگی در زمینه اقتصادیات، بیمه و مسائلی از این قبیل صورت نگرفت و تنها با به تعویق انداختن، سعی بر آن داشتند تا وصولی های خود را دریافت کند.

این مدیر آژانس هواپیمایی در خصوص مقدار خسارت های وارد شده به این صنعت اعلام نمود: خسارت های وارده در مدت دو سال با توجه به عدم تعدیل پرسنل، پرداخت ها و گردش اقتصادی کم، بسیار زیاد بود و برای رفع صدمات ناشی از آن توانستیم تا حدودی با تدابیر داخلی، دریافت وام و داشتن دفتر ملکی بخشی از آن را جبران کنیم.

احمدی در خصوص عملکرد مدیران متولی در این حوزه افزود: اگرچه همواره تمامی بخشنامه ها و ارائه دستورات به وسیله مرکز صورت می گیرد، اما در هر صورت عملکرد مدیران میانی و استانی با توجه به سطح اختیارات خوب بوده است. البته به عقیده من پس از اتمام این اپیدمی چیزی حدود 4 الی 5 سال زمان احتیاج است تا صنعت توریستی بتواند خود را بازیابی کند.

وی در خصوص حمایت های انجام شده برای رفع مسائل بیان کرد: شاید تمام مسئولین قصد حمایت داشته باشند اما با توجه به شرایط و نگاه حاکمیتی موجود، آنطور که باید حمایتی صورت نگرفته است و در نگاه بعضی از مسئولین نمی توان اولویت بودن صنعت توریستی را احساس کرد.

عایدی ورود هر توریست به کشور برابر با فروش 30 بشکه نفت است

احمدی با اشاره به اینکه مسئولین متولی توریستی در دیگر کشورها می دانند که توریستی صنعتی پول ساز است و باعث اشتغال و عایدی بیشتر می گردد، گفت: دولت ها از هیچ تلاشی جهت سر پا نگاه داشتن توریستی دریغ نمی نمایند، برای مثال با پرداخت وام های بلاعوض و یا با بهره پایین به شرکت های هواپیمایی، هتل ها و دیگر مشاغل مرتبط با حوزه سعی در حمایت از دست اندرکاران این صنعت دارند.

ورود هر توریست به کشور حداقل 18 شغل فعال ایجاد می نماید

وی برای برون رفت از این بحران راهکارهایی را پیشنهاد و تشریح کرد: به عقیده من در ابتدا باید نگاه دولت مردان به صنعت توریستی تغییر کند و باید بپذیرند که عایدی ورود هر توریست به کشور معادل تقریبا فروش 30 بشکه نفت است و ورود هر توریست حداقل 18 شغل فعال ایجاد می نماید.

این مدیر دفتر خدمات مسافرتی ادامه داد: در ادامه با تغییر نگاه دولتمردان بخش خصوصی می تواند با استفاده از دانش، تجربه و سرمایه مسائل را رفع کند، البته شرط بر آن است که دستگاه های ذی ربط در حوزه توریستی فعالیت های نظارتی خود را حفظ نمایند.

احمدی افزود: توریستی پساکرونا احتیاج به برنامه ریزی خاصی ندارد؛ چراکه همگان تشنه سفر هستند و بخش خصوصی می تواند با توجه به امکانات خود کلیه برنامه ها را تنظیم و اجرا کند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 44058

به "عایدی ورود هر توریست به کشور برابر با فروش 30 بشکه نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی ورود هر توریست به کشور برابر با فروش 30 بشکه نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید