درخواست بایدن برای تهیه گزارش منشاء کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور آمریکا از جامعه اطلاعاتی این کشور خواست گزارشی درباره منشاء ویروس کرونا تهیه نمایند که دو محور شیوع طبیعی و آزمایشگاهی کرونا را مد نظر قرار دهد.

درخواست بایدن برای تهیه گزارش منشاء کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا از جامعه اطلاعاتی این کشور خواست طی 90 روز گزارشی درباره منشاء ویروس کرونا تهیه نمایند که دو محور شیوع طبیعی و آزمایشگاهی کرونا را مد نظر قرار دهد. در حالی که آمریکا و چین در دو سوی مخالف کره زمین واقع شده اند، به همین نسبت هم دو کشور دیدگاه های کاملا متفاوت درباره کرونا دارند. هم اکنون ساعت 10 صبح در واشنگتن دی سی و 10 شب در پکن است! کرونا حدود 170 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده نموده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده ، ویروس کرونا باعث مرگ سه میلیون و 500 هزار نفر شده است. کرونا جهان را به گونه ای تغییر داد که هیچ کس، هجده ماه قبل تصورش را هم نمی توانست بکند!

از زمان شیوع کرونا - که باید طاعون معاصر لقب بگیرد - یک سئوال عظیم همواره وجود داشت، ولی هنوز هیچ کس پاسخی به آن نداده است. منشاء ویروس کرونا چیست؟ بکی اندرسون مجری سی ان ان اضافه کرد: در بحبوحه برآورد های فزاینده مبنی بر اینکه ویروس کرونا منشاء حیوانی نداشته است، در واشنگتن دی سی رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تمرکزش را روی یافتن پاسخ این سئوال معطوف نموده است. جو بایدن به جامعه اطلاعاتی آمریکا دستور داد ظرف 90 روز گزارشی ارائه نمایند که تمرکز آن بر روی دو نظریه باشد: - نظریه اول این است که کووید-19 (کرونا) به صورت طبیعی از حیوانات به انسان منتقل شد و توسعه یافت. طبق این نظریه شیوع کرونا احتمالا از یک بازار تره بار در شهر ووهان چین آغاز شد. - نظریه دیگر این است که منشاء ویروس کرونا آزمایشگاهی در شهر ووهان چین است. اکنون این نظریه دوم مورد توجه قرار گرفته است، چون یک گزارش اطلاعاتی در آمریکا نشان می دهد که چندین محقق در موسسه ویروس شناسی ووهان در نوامبر سال 2019 بیمار شده بودند طوری که مجبور شدند آن ها را در بیمارستان بستری نمایند. سی ان ان اضافه کرد: چین نظریه مربوط به گریز ویروس کرونا به خارج از محیط آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان را اتهام زنی توصیف و به صراحت هرگونه لاپوشانی در این مورد را تکذیب نموده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 34192

به "درخواست بایدن برای تهیه گزارش منشاء کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بایدن برای تهیه گزارش منشاء کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید