درمان سردرد و میگرن؛ برای سردرد و میگرن چی خوبه؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، درمان سردرد و میگرن؛ برای سردرد و میگرن چی خوبه؟ اسطوخودوس نه تنها رایحه خوشی دارد، بلکه درمانی عالی برای سردرد نیز هست. بوییدن عطر آرامش بخش اسانس اسطوخودوس به آرام کردن سردرد یاری می نماید. فقط کافی است چند قطره از روغن اسطوخودوس را روی یک دستمال بریزید و استنشاق کنید. همچنین می توانید دو قطره از روغن اسطوخودوس را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید.

درمان سردرد و میگرن؛ برای سردرد و میگرن چی خوبه؟

خبرنگاران| میگرن بیماری است که این روز ها گریبان بسیاری از افراد را گرفته است و برا اثر عوامل مختلفی به وجود می آید. درد و حالت تهوع ناشی از میگرن قابل تحمل نیست و وقتی سراغ فرد می رود زندگیش فلج می گردد.

اما برای درمان میگرن چه بخوریم تا اذیت نشویم. در اینجا توصیه های متخصص تغذیه و رژیم درمانی را نوشته ایم بدانید که برای درمان میگرن چه چیز هایی باید بخوریم. اگر در تغذیه خود بازنگری کنیم حملات میگرن را کاهش می دهیم و زندگی بهتری خواهیم داشت.

احتمالا با خواص زنجبیل برای پوست و مو و همچنین تأثیر آن در چربی سوزی آشنا هستید. زنجبیل که به عنوان اکسیری برای آرام کردن سردرد معروف است، یک درمان خانگی سردرد است که باعث تسکین فوری می گردد. زنجبیل به کاهش التهاب رگ های خونی در سر یاری می نماید و از این طریق درد را کاهش می دهد و ازآنجاکه باعث بهبود فرایند هضم (گوارش) می گردد، به رفع حالت تهوع در هنگام میگرن نیز یاری می نماید.

می خواهید بدانید که چگونه باید از این ماده جادویی بهره ببرید؟ ریشه زنجبیل را چند دقیقه در آب جوش بخیسانید و به عنوان چای بنوشید یا نسبت های مساوی از آب زنجبیل و آب لیمو را مخلوط و میل کنید. می توانید این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز بنوشید. همچنین می توانید با مقداری پودر زنجبیل و دو قاشق غذاخوری آب، یک خمیر درست کنید و چند دقیقه روی پیشانی تان بگذارید تا سردردتان سریع تر تسکین یابد.

نعناع فلفلی با رایحه شاداب نماینده اش به باز شدن عروق خونی گرفته که باعث سردرد می شوند، یاری می نماید. نعناع فلفلی حاوی منتول است که باعث تنظیم جریان خون در بدن می گردد. روغن نعناع فلفلی را در یک اتاق تاریک و خنک به آرامی استنشاق کنید. همچنین می توانید سه قطره روغن نعناع فلفلی را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام درختی مخلوط کنید یا فقط مقداری آب به آن اضافه کنید و شقیقه ها یا پشت گردن تان را با آن ماساژ دهید. روش دیگر آن است که برگ های نعناع فلفلی را له کنید و روی پیشانی تان قرار دهید یا با اضافه کردن یک قاشق چای خوری نعناع فلفلی خشک شده به یک فنجان آب جوش، یک دمنوش گیاهی درست کنید. روی فنجان را بپوشانید و اجازه دهید 10 دقیقه خیس بخورد. سپس آن را صاف کنید، مقداری عسل در آن بریزید تا شیرین گردد و به عنوان چای بنوشید.

اسطوخودوس نه تنها رایحه خوشی دارد، بلکه درمانی عالی برای سردرد نیز هست. بوییدن عطر آرامش بخش اسانس اسطوخودوس به آرام کردن سردرد یاری می نماید. فقط کافی است چند قطره از روغن اسطوخودوس را روی یک دستمال بریزید و استنشاق کنید. همچنین می توانید دو قطره از روغن اسطوخودوس را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید. روش دیگر درمان خانگی سردرد با روغن اسطوخودوس آن است که دو یا سه قطره از آن را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید و پیشانی تان را با آن ماساژ دهید. دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان Healing Touch می گوید: همچنین می توانید در یک تشت آب گرم، چند قطره روغن اسطوخودوس و نعناع فلفلی بریزید و پاهایتان را درون آن قرار دهید. آب گرم، خون را به سمت پا های شما به جریان می اندازد و عطر دل پذیر روغن ها شما را آرام می نماید.

خواص دارچین برای سلامتی و کاهش وزن زبانزد است. علاوه بر اینها، دارچین یک ادویه جادویی است که می تواند یک درمان خانگی سردرد باشد و آن را به طور مؤثری درمان کند. طرز استفاده از آن؟ چند چوب دارچین را آسیاب کنید تا پودر گردد. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا به شکل یک خمیر غلیظ درآید. این خمیر را روی پیشانی و شقیقه هایتان بمالید و 30 دقیقه دراز بکشید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

آویشن هم یک درمان خانگی سردرد است. برای تسکین سردرد، یک یا دو قطره از روغن آویشن یا رُزماری را روی شقیقه ها و پیشانی تان بمالید. آن را به آرامی مالش دهید تا جذب پوست گردد، سپس چند دقیقه آرام بنشینید تا این درمان خانگی اثر کند.

چند تمرین ساده برای کشیدن سر و گردن تان می تواند به کاهش شدت سردرد یاری کند. چانه تان را به سمت بالا و پایین، چپ و راست حرکت دهید و گردن تان را به طرف هر شانه خم کنید. همچنین می توانید گردن تان را در جهت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا عضلات شانه و گردن تان شل و ریلکس گردد. حالا می دانید که وقتی سرتان درد گرفت، باید چه کار کنید.

قرار دادن یک بسته یخ در پشت گردن تان می تواند در کاهش درد میگرن مؤثر باشد، چون سرمای یخ به کاهش التهاب - که باعث بروز سردرد شده است - یاری می نماید. همچنین سرمای ناشی از یخ، یک اثر بی حس نماینده درد نیز دارد. چه باور کنید و چه باور نکنید، قرار دادن پاهایتان در آب داغ نیز به خلاص شدن از شر سردرد یاری می نماید. هنگام سردرد شدید، کمی پودر خردل تند نیز به این آب اضافه کنید. دکتر آهوجا می گوید: شما می توانید یک حوله را در آب داغ یا آب یخ فرو ببرید و 5 دقیقه روی سرتان قرار دهید. این فرایند را چندین بار تکرار کنید.

سیر خواص زیادی دارد. این ماده به علت خواص خنک نماینده و تسکین دهنده اش می تواند یک درمان خانگی سردرد باشد و برای تسکین سردرد های ضربه ای به کار رود. چند حبه سیر را له کنید و آن ها را درون یک کیسه کوچک یا دستمال تمیز قرار دهید. هر زمانی که دچار سردرد شدید، عطر سیر های له شده را استنشاق کنید تا دردتان تسکین یابد. همچنین می توانید دو قطره روغن سیر را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و مقداری نمک دریایی مخلوط کنید و پیشانی و شقیقه هایتان را به آرامی با آن ماساژ دهید.

ریحان گیاهی بسیار معطر است که برای درمان خانگی سردرد به کار می رود و دارای خواص ضددرد است. روغن آن به عنوان یک شل نماینده عضلانی اثربخش است و به رفع کردن سردرد ناشی از تنش و سفتی عضلانی یاری می نماید. شما می توانید سه یا چهار عدد برگ ریحان تازه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. سپس مقداری عسل اضافه کنید و آن را بنوشید. همچنین می توانید چند برگ ریحان تازه بجوید یا پس از جوشاندن ریحان در یک قابلمه آب، بخار آن را استنشاق کنید.

سیب و سرکه سیب هردو می توانند به عنوان درمان خانگی سردرد به کار فرایند. آن ها به بازگرداندن تعادل اسیدی-قلیایی در بدن یاری می نمایند. دکتر سوپریا بالی می گوید: نصف فنجان سرکه سیب را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و این مخلوط را در یک قابلمه دَردار بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید، یک حوله روی سرتان بگذارید و بخار آن را به آرامی استنشاق کنید (خودتان را بخور دهید). این روش، سردرد های سینوسی را فورا تسکین خواهد داد.

اگر با سردرد از خواب بیدار شدید، روی یک تکه سیب مقداری نمک بپاشید و بخورید و پس از آن مقداری آب گرم بنوشید. یا دو قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب با عسل و آب لیمو اضافه کنید و دو تا سه بار در روز بنوشید.

آیا انجام بعضی از حرکات یوگا مانند شرایط شتر می تواند سردرد شما را تسکین دهد؟ بله، یوگا حرکات فیزیکی، تمرینات تنفسی و مراقبه را باهم ترکیب می نماید تا موجب افزایش میزان آرامش فرد گردد. یوگا، در افزایش تمرکز ذهن مؤثر است، عضلات شما را می کِشد و بدن شما را به نحوی حرکت می دهد که به از بین بردن تنش یاری می نماید. انجام تمرینات یوگا به طور منظم، بهترین کاری است که می توانید انجام دهید؛ چون در هر صورت پیشگیری، بهتر از درمان است.

نکته: به طور آگاهانه کوشش کنید تا نفس های کامل و عمیقی بکشید که در دیافراگم آغاز می شوند و سپس ریه هایتان را پر می نمایند. این کار، مقدار زیادی اکسیژن تازه را در خون شما به جریان می اندازد و به آرام کردن ذهن و بدن تان نیز یاری خواهد نمود.

منبع: فرادید
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30065

به "درمان سردرد و میگرن؛ برای سردرد و میگرن چی خوبه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سردرد و میگرن؛ برای سردرد و میگرن چی خوبه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید