چند راهکار ساده تغذیه ای برای کمک به درمان کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک سری از راهکارهای ساده تغذیه ای می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و در صورت ابتلا به کرونا، به فرایند درمان کمک کند.

چند راهکار ساده تغذیه ای برای کمک به درمان کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نمک طبیعی طعام دارای خواص ضدمیکروبی است و شست وشوی حلق و بینی با آب نمک رقیق و ولرم، هم در پیشگیری و هم درمان کرونا بسیار مؤثر است.

برای انجام این کار، یک قاشق چایخوری نمک طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید و حداقل دو بار در روز غرغره و استنشاق کنید.

غرغره کردن یا خوردن گل ختمی نیز بسیار خوب و مفید است چرا که گل ختمی خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و در درمان بیماری های ویروسی بسیار کمک کننده است؛ یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید و هر 8 ساعت غرغره کنید.

مصرف انواع سوپ سبزیجات که در آن از روغن زیتون و آلو استفاده شده باشد هم بسیار توصیه می شود؛ می توانید در این سوپ از هویج و جوانه های غلات نیز استفاده کنید و یک لیوان عرق یونجه نیز به آن اضافه کنید که خواص آن را دوچندان می کند.

خوردن روزانه حداقل یک واحد از میوه هایی مثل سیب ، انار شیرین یا ملس، بِه و همین طور لیمو شیرین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

پیاز و سیر پخته هم که خواص میکروب کشی دارند و مصرف آنها به همراه غذا می تواند برای بیمار کرونایی بسیار مفید و مؤثر باشد.

حریره بادام یکی دیگر از خوراکی هایی است که در طب سنتی برای بهبود کرونا توصیه شده است؛ یک قاشق غذاخوری پودر بادام را با نصف استکان آب گرم و کمی عسل مخلوط کنید و روزانه میل کنید همچنین در وعده صبحانه از کره محلی با عسل یا مربای سیب خانگی استفاده کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28740

به "چند راهکار ساده تغذیه ای برای کمک به درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راهکار ساده تغذیه ای برای کمک به درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید