دفتر جریان آزاد ملی لبنان: کوشش آمریکا برای تفرقه بیفایده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، در پاسخ به ادعای سفیر آمریکا مبنی بر تمایل مشروط رهبر جریان آزاد ملی لبنان برای جدایی از حزب الله، این جریان در بیانیه ای بیان کرد که کوشش برای فاصله انداختن میان باسیل و حزب الله بی نتیجه است.

دفتر جریان آزاد ملی لبنان: کوشش آمریکا برای تفرقه بیفایده است

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت در سخنانی در واکنش به اظهارات اخیر جبران باسیل، رهبر جریان آزاد ملی لبنان و وزیر خارجه سابق این کشور که گفته بود از تحریم های آمریکا نمی ترسد مدعی شد: ما هر نکته نادرستی را که در اظهارات روز گذشته باسیل مطرح شد را محکوم نمی کنیم. بسیاری از این اظهارات برگرفته از فهم نادرست از نحوه کار تحریم ها و عدم درک سیاست های آمریکا و چگونگی وضع آن بود.

وی مدعی شد: جبران باسیل ابراز تمایل نموده که تحت شرایط خاصی از حزب الله جدا می گردد، اما در واقع او ابراز تشکر کرد که آمریکا باعث شد تا او متوجه گردد این ارتباط برای جریانش مطلوب نیست و مشاوران اصلی به من گفتند که باسیل را به اتخاذ این تصمیم تاریخی تشویق می نمایند.

وی با فرافکنی در راستای توجیه دلایل تحریم رهبر جریان آزاد ملی لبنان مدعی شد که واشنگتن تصمیم تحریم جبران باسیل را در راستای همبستگی با ملت لبنان اتخاذ نموده است.

در مقابل دفتر رسانه ای جریان آزاد ملی لبنان در بیانیه ای در واکنش به فرافکنی های و ادعاهای سفیر آمریکا تأکید کرد: سفیر شیا با گفتن این مسئله که اسناد مربوط به دلایل تحریم جبران باسیل قابل انتشار نیست اثبات کرد که هیچگونه مدرکی درباره اتهام فساد اداری مطرح شده علیه رهبر جریان آزاد ملی وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است: اگر اطلاعات و مدارکی وجود دارد که واشنگتن نمی خواهد آن را منتشر کند جبران باسیل از آمریکایی ها می خواهد که دست کم این اطلاعات را در اختیار مقامات مربوطه لبنان قرار دهند.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه آورده است: از آنجایی که سیاست های آمریکا با وجود همه تهدیدها و دسیسه ها و همچنین همه کوشش هایی که واشنگتن طی سال های گذشته انجام داده، نتوانسته است تفاهم بین جریان آزاد ملی و حزب الله را از بین ببرد، کوشش برای فاصله انداختن میان آنها به وسیله یک بیانیه رسانه ای نیز به نتیجه نخواهد رسید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24773

به "دفتر جریان آزاد ملی لبنان: کوشش آمریکا برای تفرقه بیفایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر جریان آزاد ملی لبنان: کوشش آمریکا برای تفرقه بیفایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید