رشد و پرورش نوآوری های نانو ، یک چالش فناورانه حل می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، گسترش خلاقیت و پرورش ایده ها و تبدیل آن به نمونه اولیه یک محصول فناورانه در حوزه نانو فناوری اقدامی است که در برنامه نانو استارتاپ دنبال می گردد.

رشد و پرورش نوآوری های نانو ، یک چالش فناورانه حل می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گسترش خلاقیت و پرورش ایده ها و تبدیل آن به نمونه اولیه یک محصول فناورانه در حوزه نانو فناوری اقدامی است که در برنامه نانو استارتاپ دنبال می گردد.

این برنامه با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برگزار می گردد تا فناوران و متخصصان این حوزه در راستا توسعه فناوری و راه اندازی کسب و کار خود قرار گیرند.

تا کنون سه دوره از این برنامه برگزار شده است و چهارمین دوره آن نیز مرداد ماه سال آینده شروع می گردد .

نانو استارتاپ یک برنامه حمایتی یک ساله است. در این برنامه تیم ها ایده های فناورانه خود را در قالب حل یک چالش فناورانه ارائه می نمایند و در آن از تسهیلات مادی و معنوی مورد احتیاج برای توسعه ایده خود بهره مند می شوند.

در نهایت نیز تیم به برنامه های حمایتی دیگر، سرمایه گذار یا مشتری متصل می گردد. پس نانو استارتاپ برنامه ای برای توسعه کسب و کارهای نوپای این حوزه است. اما شرکت در آن شرایطی دارد و اکنون این شرایط اعلام شده است.

علاقمندان به شرکت در چهارمین دوره نانو استارتاپ باید در دهمین مسابقه ملی فناوری نانو شرکت نمایند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این برنامه مراجعه کنید.

همچنین چهارمین دوره این برنامه به حوزه آب رسانی و تامین آب، فاضلاب، مدیریت پسماند، بازیافت مواد، پاکسازی محیط زیست و سایر فعالیت های مرتبط تعلق دارد. البته ممکن است پذیرفته شدگان اولیه برنامه سابقه پژوهشی لازم را در حوزه آب و محیط زیست نداشته باشند. اگر این افراد ایده آماده ای را در سایر حوزه های فناورانه تا مرحله اثبات عملکرد یا نمونه آزمایشگاهی جلو برده باشند نانو استارتاپ امکان توسعه آن ایده را فراهم می نماید.

محمدرضا سبزی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13612

به "رشد و پرورش نوآوری های نانو ، یک چالش فناورانه حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد و پرورش نوآوری های نانو ، یک چالش فناورانه حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید