روایت نخست وزیر سابق ترکیه از ملاقات اسد، با خمپاره و شیمیایی با خواسته های مردم برخورد کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، در ملاقات با اسد کوشش کردم او را به انجام اصلاحات متقاعد کنم، آخرین نشست نهم اوت 2011 برگزار گردید که شش ساعت ادامه داشت.

روایت نخست وزیر سابق ترکیه از ملاقات اسد، با خمپاره و شیمیایی با خواسته های مردم برخورد کرد

نخست وزیر پیشین ترکیه در چارچوب کوشش ها برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک، جزئیات سفرهای خود به سوریه در سال 2011 و ملاقات با بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سیریا نیوز، احمد داووداوغلو، نخست وزیر پیشین ترکیه در مصاحبه ای با تلویزیون این کشور اظهار کرد: قصد داشتیم همراه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به بشار اسد یاری کنیم به این ترتیب در ماه های ژانویه تا اوت 2011 سفرهایی به سوریه داشتیم.

داووداغلو گفت: در ملاقات با اسد کوشش کردم او را به انجام اصلاحات متقاعد کنم، آخرین نشست نهم اوت 2011 برگزار گردید که شش ساعت ادامه داشت.

نخست وزیر پیشین ترکیه اضافه کرد: به اسد گفتم که ترکیه در کنار شماست و مردم سوریه شما را دوست دارند اما برای پشت سر گذاشتن این مرحله به اجرای اصلاحاتی احتیاج خواهد شد.

داووداوغلو در ادامه اتهام ها علیه خودش درباره مدیریت فرقه ای مساله سوریه و نیز یاری به گروه های مسلح در این کشور را تکذیب کرد.

او در سال 2018 ادعا نموده بود، ترکیه کوشش هایی برای حل بحران سوریه انجام داد اما بشار اسد به نصیحت های آنکارا توجه ننموده و با خمپاره و سلاح شیمیایی با خواسته های مردم خود برخورد می نماید.

سربازان ترکیه ای برای حمایت از گروه های مخالف سوری در شمال این کشور حضور دارند و آنها را آموزش داده و از آنها حمایت نظامی می نمایند، این در حالی است که دمشق حضور این نیروها در خاک خود را غیرقانونی و تعرض به حاکمیت خود می داند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17574

به "روایت نخست وزیر سابق ترکیه از ملاقات اسد، با خمپاره و شیمیایی با خواسته های مردم برخورد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت نخست وزیر سابق ترکیه از ملاقات اسد، با خمپاره و شیمیایی با خواسته های مردم برخورد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید