ترکیه شرکت لابی گر آمریکایی را برای بازگشت به برنامه اف-35 استخدام کرده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری رویترز گزارش داد، سند مربوط به یک قرارداد ثبت شده نزد وزارت دادگستری آمریکا نشان داده ترکیه یک شرکت حقوقی مستقر در واشنگتن را به منظور لابی کردن برای پذیرش مجددش در برنامه مربوط به جنگنده های اف-35 آمریکا که در پی خرید سامانه های دفاع هوایی از روسیه از آن معلق شد، استخدام کرده است.

ترکیه شرکت لابی گر آمریکایی را برای بازگشت به برنامه اف-35 استخدام کرده است

به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش از آن آنکارا سفارش بیش از 100 فروند از این جنگنده های رادارگریز را داده و قطعاتی را برای تولید آنها می ساخت اما در سال 2019 بعد از خریدن سیستمهای سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه که به گفته واشنگتن جنگنده های اف-35 را تهدید می کند، از این برنامه حذف شد.

حالا ترکیه شرکت حقوقی آرنولد اند پورتر را برای تماس و مشاوره راهبردی با مقامهای آمریکایی در یک قرارداد شش ماهه با ارزش 750 هزار دلار که از ماه جاری شروع شده، استخدام کرده است.

آنکارا پیشتر اعلام کرده بود حذفش از برنامه مربوط به جنگنده اف-35 ناعادلانه بوده و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز گفته امید به وقوع تحولات مثبت تحت ریاست جمهوری جو بایدن دارد.

بر اساس این گزارش، این قرارداد با شرکت تکنولوژی های صنعت دفاعی (SSTEK) واقع در آنکارا که متعلق به سازمان ریاست صنایع دفاعی ترکیه (SSB)، نهاد اصلی صنعت دفاعی این کشور، است امضا شده است.

در این قرارداد عنوان شد، شرکت آرنلود اند پورتر به ارائه مشاوره در خصوص یک استراتژی برای نهاد SSB و مقاطعه کاران ترکیه ای به جهت باقی ماندن در برنامه مشترک مربوط به جنگنده تهاجمی، با لحاظ کردن و رسیدگی به فاکتورهای ژئوپلتیکی و بازرگانی پیچیده ای که مطرح هستند، می پردازد.

پنتاگون به رغم حذف ترکیه از این برنامه و تحریمهایی که در ماه دسامبر بر صنعت دفاعی ترکیه اعمال شد اعلام داشته که برای یک سری مولفه های کلیدی جنگنده اف-35 همچنان متکی به مقاطعه کاران ترکیه ای خواهد بود.

فخرالدین آلتون، رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در یک رخداد مرتبط با ناتو در روز پنجشنبه اظهار کرد، ترکیه تا کنون برای برخی از جنگنده های اف-35 پول پرداخت کرده است. او گفت: حتی هزینه مربوط به آشیانه هواپیما از ترکیه برای جنگنده هایی که نمی تواند تحویل بگیرد، گرفته شده است.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی بعد نشست وزرای دفاع ناتو گفت، این را به شکل شفاف در معرض توجه همپیمانان ترکیه قرار داده که محدودیتهای صدور مجوز، تلاشهای برای تحریم یا حتی تهدید تحریمها علیه ترکیه تنها ائتلاف را تضعیف می کند.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28735

به "ترکیه شرکت لابی گر آمریکایی را برای بازگشت به برنامه اف-35 استخدام کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه شرکت لابی گر آمریکایی را برای بازگشت به برنامه اف-35 استخدام کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید