روباتی که در عرض 2 ساعت 10 اتاق را ضدعفونی می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، از زمان شیوع بیماری کووید-19 تا به امروز روبات های زیادی برای ضدعفونی بیمارستان ها توسعه داده شده اند، اکنون یک روبات ساخته شده که در عرض تنها چند دقیقه می تواند یک اتاق را ضدعفونی کند.

روباتی که در عرض 2 ساعت 10 اتاق را ضدعفونی می نماید

حدود دو ماه است که افراد بعضی کشورهای دنیا به کروناویروس که اکنون بیماری کووید-19 (COVID-19) نام گرفته، مبتلا شده اند و تا به امروز این ویروس جان هزاران نفر را در سراسر دنیا گرفته است. شیوع این بیماری در شهر ووهان چین بوده است. حال طی این خبر قصد داریم برایتان از عملکرد یک روبات که نقش مهمی در پاکسازی محیط های بیمارستانی دارد، بگوییم.

روبات ها کارهای بسیاری برای افراد انجام می دهند و حتی قادر به انجام کارهایی مانند پارکور و یاری به سالمندان نیز هستند، اکنون یک شرکت پیروز به توسعه روباتی شده است که می تواند در عرض 2 ساعت حدود 10 اتاق بیمارستان را به طور کامل ضدعفونی کند.

شرکت بلو اوشن روباتیکس (Blue Ocean Robotics) اخیرا روباتی موسوم یو.وی.دی (UVD) را توسعه داده است که به روبات باکتری کش معروف است.

روبات یو.وی.دی می تواند پس از اینکه کار پرسنل بخش خدمات بیمارستان تمام شد، به تمام اتاق ها رفته و هر اتاق را در عرض چند دقیقه به طور کامل ضدعفونی کند.

ربات برای ضد عفونی کردن اتاق، اشعه فرا بنفش منتشر می نماید. عملکرد روبات مذکور به قدری خوب است که به گفته توسعه دهندگان این روبات می تواند 99.9 درصد باکتری ها را از بین ببرد.

علاوه بر نکات مذکور ربات یو.وی.دی همچنین دارای 360 درجه پوشش است. شرکت بلو اوشن رباتیکس اعلام نموده است روبات یادشده می تواند 9 تا 10 اتاق بیمارستان را در عرض 2 تا 2.5 ساعت تمیز و ضدعفونی کند.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در ایتالیا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 9 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 14952

به "روباتی که در عرض 2 ساعت 10 اتاق را ضدعفونی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که در عرض 2 ساعت 10 اتاق را ضدعفونی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید