روسیه: نباید انتظار زیادی از نشست سران آمریکا-کره شمالی داشت

به گزارش مجله سلو بلاگ، دبیر شورای امنیت روسیه گفت، مذاکرات قبلی رهبران آمریکا و کره شمالی نشان داده که نمی توان به نتیجه دومین نشست سران دو کشور چندان امیدوار بود و هم اکنون نیز دشواری هایی برای تحقق توافقات حاصله قبلی وجود دارد که باید رفع گردد.

روسیه: نباید انتظار زیادی از نشست سران آمریکا-کره شمالی داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، نیکلای پاتروشیف دبیر شورای امنیت روسیه امروز در مصاحبه ای یادآور شد، بسیار سخت است که از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی (ویتنام) بتوان انتظار زیادی داشت.

وی گفت: با آشنایی از تاریخ مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای کره شمالی، بسیار سخت بتوان به نتیجه نشست سران آمریکا و کره شمالی خوش بین بود. پیش از این هم بارها قبل از پیشرفت خاصی در مذاکرات، دشواری هایی بوجود آمده و دو طرف یکدیگر را به نقض توافقات متهم نموده و بار دیگر اوضاع به سمت وخامت گرایید.

پاتروشیف یادآور شد که روند تحقق توافقات بدست آمده در نشست سران سنگاپور با دشواری هایی روبرو شده که در دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی باید بر آنها فایق آمد.

لازم به یادآوری است که دومین دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی قرار است در تاریخ 28 -27 (15-14 اسفند ماه) در ویتنام برگزار گردد. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در اواسط تابستان گذشته برای نخستین بار در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و در انتها این نشست بیانیه مشترکی به امضاء رسید که بر اساس آن، دو طرف توافق کردند تا واشنگتن امنیت کره شمالی را تضمین کند و پیونگ یانگ نیز شب جزیره کره را از وجود تسلیحات هسته ای عاری سازد.

دبیر شورای امنیت روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری خاطرنشان کرد که پیش از این طرف آمریکایی پیشنهاد انجام رایزنی های جداگانه ای درباره اوضاع در ونزوئلا را به مسکو داده بود، ولی خود به بهانه های واهی از آنها خارج شد. وی شرح داد: جالب است که آمریکا خود مبتکر انجام رایزنی هایی درباره مسائل موجود در ونزوئلا شده بود. ما نیز با آن موافقت کردیم. ولی سپس آنها به دلایل نامشخص و واهی از انجام این رایزنی ها خودداری نموده و هر بار تاریخ مورد توافق در این زمینه را به تعویق می اندازند.

پاتروشیف در عین حال تاکید نمود که روسیه حاضر به گفت وگو و همکاری با همتایان غربی، از جمله آمریکا در زمینه مسائل امنیت سایبری است، البته به این شرط که کشورهای غربی واقعا به این مسئله علاقه داشته و پیشنهادی در این باره مطرح نمایند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3009

به "روسیه: نباید انتظار زیادی از نشست سران آمریکا-کره شمالی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: نباید انتظار زیادی از نشست سران آمریکا-کره شمالی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید