فرایند توسعه آذربایجان شرقی با وجود محدودیت ها و افزایش هزینه ها متوقف نشده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در شرایطی که با محدودیت منابع و افزایش هزینه ها روبرو هستیم، مدیریت امور کار بسیار دشواری است، اما با وجود این دشواری ها، فرایند توسعه استان هرگز متوقف نشده است.

فرایند توسعه آذربایجان شرقی با وجود محدودیت ها و افزایش هزینه ها متوقف نشده است

محمدرضا پورمحمدی در جمع مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با اشاره به این که سال 99 از نظر مدیریتی سال سختی بود، اضافه نمود: البته در سال های قبل هم سختی هایی داشتیم، ولی باور قلبی ما این است که مدیریت در شرایط سخت، هنر مدیران است.

وی، عملکرد دستگاه های اقتصادی و بودجه ای استان را در این شرایط سخت، درخشان توصیف کرد و با قدردانی از زحمات همه مسئولان و کارکنان این دستگاه ها، گفت: در شرایط کنونی، با محدودیت منابع و افزایش هزینه ها و انتظارات روبرو هستیم و مدیریت امور در این شرایط کار آسانی نیست.

وی اضافه نمود: با وجود این مسائل و تنگناها، فرایند توسعه استان متوقف نشده و حتی در بعضی از حوزه ها شتاب بیشتری هم گرفته که علت اصلی این موفقیت ها، تدبیر و مدیریت منابع و انضباط اقتصادی بوده است.

پورمحمدی اظهار کرد: کسانی که در این شرایط، مسئولیت قبول نموده اند متحمل زحمات زیادی شده اند و باید از تمام آن ها و هم چنین از فعالان اقتصادی که برای استمرار حرکت توسعه استان کوشش نموده اند قدردانی کنیم.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی که موجب کاهش فروش نفت و محدودیت منابع دولت شده است، گفت: هرچند این موضوع مسائل زیادی ایجاد کرد و مردم ما دچار تنگنا شدند، اما توانستیم اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم.

وی با بیان این که هدف دشمن از تحریم و فشارهای اقتصادی، به زانو درآوردن ملت ایران است، اضافه نمود: ملت ما با هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان ایستادند و مسئولان هم باید این شرایط سخت را مدیریت نمایند تا بتوانیم از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم در این نشست که مدیران دستگاه های اقتصادی استان هم در آن حضور داشتند، گزارشی از عملکرد بودجه استان در سال 1399 ارائه کرد.

داود بهبودی گفت: در امسال، مبلغ 692 میلیارد تومان به عنوان اعتبارات هزینه ای 23 دستگاه اجرایی استان ابلاغ شد که نسبت به سال قبل، 26 درصد رشد داشت. با این حال سخت ترین بودجه هزینه ای را در امسال تجربه کردیم.

وی مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در امسال را 391 میلیارد تومان گفت و گفت: به طور میانگین 55 درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی هم چنین استفاده از مشارکت اعتباری دستگاه های ملی و ظرفیت های قانون بودجه برای بعضی از پروژه های مهم استان، تدوین پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش فراوری استان برای سال 1400 و پیگیری تامین اعتبار برای پروژه های مهم نظیر آبرسانی به تبریز و احیای دریاچه ارومیه را از جمله اقدامات شاخص بودجه ای استان در امسال بیان کرد.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 29672

به "فرایند توسعه آذربایجان شرقی با وجود محدودیت ها و افزایش هزینه ها متوقف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند توسعه آذربایجان شرقی با وجود محدودیت ها و افزایش هزینه ها متوقف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید