سئول: کره شمالی چند پرتابه از نوع موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت پرتابه هایی که کره شمالی بامداد امروز چهارشنبه شلیک کرده است از نوع موشک های بالستیک دور برد هستند.

سئول: کره شمالی چند پرتابه از نوع موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد موشک هایی که کره شاقتصادی پرتاب کرده است گمان می رود موشک بالستیک پرتاب شده توسط زیر دریایی (SLBM) از نوع پوکوک سونگ (Pukkuksong) است.

گزارش می افزاید: این موشک که ساعت 7:11 بامداد امروز از ساحل شرقی در نزدیکی وونسان به سمت دریای شرقی شلیک شده است حدود 450 کیلومتر ارتفاع گرفته است و با حداکثر سرعت حدود 910 کیلومتر پرواز کرده است.

ستاد مشترک ارتش جره جنوبی می گوید ارتفاع زیاد بدین معنی است که موشک با زاویه ای زیاد شلیک شده است و اگر با زاویه معمولی شلیک می شد مسافت بسیار طولانی تری را پرواز می کرد.

ارتش کره جنوبی علاوه بر اینکه از کره شاقتصادی خواست پرتاب موشک را متوقف کند اضافه کرد: ما شرایط را در صورت پرتاب های بیشتر زیر نظر داریم چنین اقداماتی باعث افزایش تنش در شبه جزیره کره می شود.

به دنبال شلیک این موشک بالستیک شورای امنیت ملی کره جنوبی یک نشست اضطراری تشکیل داد و از این اقدام کره شاقتصادی به شدت اظهار نگرانی کرد.

توکیو نیز گفت یکی از دو پرتابه شلیک شده از سوی کره شاقتصادی حریم منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن را نقض کرده است.

شلیک این پرتابه ها در حالی است که چوئی سون هوئی معاون اول وزیر خارجه کره شاقتصادی روز گذشته اعلام کرده بود که پیونگ یانگ و واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات در سطح پایین در این هفته توافق کرده اند.

از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی در اقدامی بی سابقه در منطقه غیرنظامی میان دو کره دیدار کردند و ترامپ پا در خاک کره شاقتصادی نهاد، این نهمین آزمایش موشکی است که پیونگ یانگ انجام داده است.

مذاکرات هسته ای میان کره شاقتصادی و آمریکا پس از نشست ناکام کیم و ترامپ در ماه فوریه در شهر هانوی ویتنام متوقف شد.

این مذاکرات پس از آن با شکست همراه شد که طرف آمریکایی با درخواست کره شاقتصادی برای کاهش تحریم ها در قبال تعلیق بخشی از توانمندی های هسته ای پیونگ یانگ مخالفت کرد.

بیانیه معاون اول وزیر امور خارجه کره شاقتصادی در حالی منتشر شد که پیش از این رهبر کره شاقتصادی از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ دعوت رسمی به عمل آورده بود.

ترامپ و کیم از ژوئن سال گذشته تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده اند تا درباره راهکارهای حل و فصل بحران هسته ای و موشکی کره شاقتصادی، مذاکره کنند.

آخرین دیدار ترامپ و کیم در ژوئن امسال در منطقه مرزی بین دو کره بوده است. کره شاقتصادی اخیرا در واکنش به مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، موشک های کوتاه برد را آزمایش کرده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10842

به "سئول: کره شمالی چند پرتابه از نوع موشک بالستیک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: کره شمالی چند پرتابه از نوع موشک بالستیک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید