کره شمالی به شورای امنیت هشدار داد

به گزارش مجله سلو بلاگ، کره شمالی بامداد پنجشنبه در نامه ای به شورای امنیت هشدار داد، بحث در خصوص حقوق بشر در این کشور می تواند یک تحریک جدی باشد و پیونگ یانگ با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

کره شمالی به شورای امنیت هشدار داد

این هشدار پیونگ یانگ پس از آن مطرح می گردد که دیپلمات های مستقر در سازمان ملل اعلام کردند که بعضی اعضای شورای امنیت قصد دارند در این ماه جلسه ای برای آنالیز شرایط حقوق بشر کره شمالی برگزار نمایند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در نامه کیم سونگ نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد آمده است: این جلسه، یک توطئه و حمایت از سیاست های خصمانه ایالات متحده خواهد بود.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی که پس از نشست فوریه دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هانوی ویتنام متوقف شد، با وجود وعده و وعیدهای دو طرف پس از ملاقات در منطقه غیر نظامی در مرز دو کره تاکنون معلق مانده است.

کیم اضافه کرد: این مسأله به جای آن که به فرایند کاهش تنش ها در شبه جزیره کره و حل موضوع هسته ای پیونگ یانگ یاری کند، آن را تضعیف خواهد نمود.

پیش از این نیز، رییس ستاد کل ارتش کره شمالی روز چهارشنبه خطاب به ترامپ رییس جمهوری امریکا گفت: هرگونه اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ با واکنش سریع و کوبنده همراه خواهد بود.

ترامپ در جمع خبرنگاران در لندن در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: آمریکا ممکن است در صورت احتیاج علیه کره شمالی از نیروی نظامی استفاده کند.

چهارشنبه شب نیز نمایندگان لهستان، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک و استونی نسبت به ادامه آزمایش های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند و آن را نقض قطعنامه های این شورا دانستند.

این 6 عضو شورای امنیت تاکید کردند کره شمالی باید تمام تسلیحات کشتار جمعی و برنامه های موشک بالستیک خود را به شکل تأیید شدنی و برگشت ناپذیر رها کند.

اظهارات دیپلمات های اروپایی درحالی است که یکی از مقامات بلندپایه کره جنوبی 9 آذرماه گذشته از آماده شدن کره شمالی برای انجام آزمایش یک موشک دور برد دیگر اطلاع داد.

کره شمالی پنجشنبه(7 آذر) یک موشک از ساحل شرقی استان هامگ یونگ شلیک کرد. این سیزدهمین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ در امسال میلادی بود. این شلیک همزمان با پرواز سه هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز گیونگی و سئول در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11098

به "کره شمالی به شورای امنیت هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی به شورای امنیت هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید