سویه تازه کرونا دارای تعداد باورنکردنی جهش است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سویه نو کرونا در جنوب آفریقا (بی یک یک 529) دارای تعداد زیاد و باورنکردنی جهش است، گفت: تعداد زیاد جهش های سویه نو کرونا این احتمال را زیاد می نماید این سویه هم شدیدتر باشد و هم واکسن روی آن جواب ندهد.

سویه تازه کرونا دارای تعداد باورنکردنی جهش است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود کرونای آفریقایی به کشور، اضافه کرد: اگر سویه نو ویروس کرونا منتشر گردد ممکن است نحوه مقابله و برخورد با آن بسیار سخت باشد و نمی توان در زمان کمی این سویه را قضاوت کرد و باید چند هفته از رفتار این ویروس و جهش های نو بگذرد تا بتوان نظر قاطعانه تر و کارشناسی تری را بیان کرد.

گویا با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان برای پیشگیری از ابتلا به انواع سویه های کرونا توصیه می گردد، گفت: در حال حاضر شواهد نشان دهنده این مساله است که این سویه تبعات شدیدتری نسبت به سایر جهش های کرونا دارد و به همین علت ما نیز تمهیدات متفاوتی را برای مواجهه با این ویروس در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه افرادی که قصد مسافرت به کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی دارند مسافرت خود را به تعویق بیندازند، اضافه کرد: ما نیز تمام اطلاع رسانی های لازم به مسافران را به تمام فرودگاه ها و مرزهای زمینی و دریایی کشور ابلاغ کردیم و مسافران بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

گویا ادامه داد: ما در این مورد نهایت سختگیری را اعمال می کنیم تا اتفاقی در کشور رخ ندهد، بعلاوه با توجه به اینکه ما در کشور پرواز مستقیم از این کشورها نداریم مانع ورود افراد غیر ایرانی از این کشورها به ایران خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در انتها تاکید نمود: بعلاوه اگر هموطنان ما که در این کشورها حضور داشته و حالا به هر علتی قصد بازگشت به ایران را دارند باید در دو نوبت تست پی سی آر آنها منفی گردد در غیر این صورت می بایست در مراکز قرنطینه مرزی ما بمانند و پس از منفی شدن تستشان، وارد کشور شوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41664

به "سویه تازه کرونا دارای تعداد باورنکردنی جهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویه تازه کرونا دارای تعداد باورنکردنی جهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید