شستن پارچه مخمل با بهترین روش و مواد ایمن

به گزارش مجله سلو بلاگ، زیبایی کم نظیر مخمل به دکوراسیون داخلی جلوه ای خاص می بخشد. در حال حاضر انواع مخمل برای روکش مبلمان و پرده ارائه می گردد که قابلیت هماهنگی با فضای مدرن و سنتی را دارد. اگر پرده مخمل را برای سالن پذیرایی خود انتخاب نموده اید نکات شستشوی پرده مخمل را که در این مقاله ارائه می گردد به خاطر بسپارید. پاک کردن لکه از روی پارچه مخمل کار ساده ای است.

شستن پارچه مخمل با بهترین روش و مواد ایمن

برای شستن پارچه مخمل مهمترین چیزی که باید درنظر داشته باشید این است که در هر مرحله باید مواظب باشید که هیچ آسیبی به بافت نرم پارچه وارد نگردد. روشی که در ادامه معرفی خواهیم کرد یکی از بهترین روش ها برای شست و شو مخمل با کمترین میزان آسیب به پارچه است.

شستن پارچه مخمل

1. شستن پارچه مخمل با دست

  • قبل از شستن پارچه را پشت و رو نمایید.
  • از مقدار کمی شوینده بهره ببرید. 2 الی 3 قاشق غذا خوری مایع لباسشویی را در آب سرد بریزید و لباس را درون آن قرار دهید.
  • تقریبا آب با دمای بالا عمر همه جنس های مختلف پارچه را کم میکند و به بافت آن آسیب میرساند. در خصوص مخمل آب با دمای بالا حتی مضر تر است. برای شستشو از آب سرد و اگر لباس شما زیاد کثیف است از آب ولرم استفاده نمایید.
  • لباس را بشویید و سپس بطور کامل آبکشی نمایید: مخمل به خودی خود میزان زیادی کف به خود می گیرد، بعد از اینکه شستن پارچه مخمل تمام شد با دقت تمام و با ظرافت لباس را به خوبی آبکشی کنید و دقت کنید که تمام کف ها از لباس بیرون رفته باشند. پارچه های جنس مخمل که پرز های بلندی دارند و حجیم هستند موقع شست و شو حجم بسیاری زیادی کف به خود می گیرند. با آب سرد آبکشی کنید و از تمام شدن کف ها اطمینان حاصل کنید.
  • سپس آن را آویزان کنید و یا در جای مسطحی پهن کنید؛ اگرچه می توان پارچه مخمل را پس از شستن روی بند انداخت، اما همانطور که می دانید جای گیره های بند رختی روی مخمل می ماند و حجم آن قسمت زیر گیره تغییر پیدا می نماید، پیشنهاد ما این است که لباس نم دار را روی یک سطح صاف پهن کنید و منتظر بمانید تا کامل خشک گردد.

2. شستن پارچه مخمل در ماشین لباسشویی

برای شستن پرده در ماشین لباس شویی ابتدا پرده را فقط با آب سرد و دور ملایم دستگاه بشویید تا گردوخاک موجود در بافت پرده خارج گردد. سپس مانند شستشوی دستی از یک شوینده ملایم بهره ببرید و پرده را بشویید. شوینده های ملایم به رنگ و بافت پارچه آسیبی نمی رسانند.

هیچ گاه از آب گرم برای شستن پرده مخمل استفاده نکنید زیرا ممکن است آن را از شکل طبیعی خارج کند. بهتر است از خشک کن نیز برای دریافت آب اضافی پرده استفاده نکنید. استفاده از خشک کن باعث جمع شدن پارچه مخمل گردد.

پس از آبکشی، آب اضافی پرده را با فشار دست بگیرید و آن را همانطور که خیس است نصب کنید تا چروک نگردد. به خاطر داشته باشید پرده مخمل نباید اتو کشیده گردد زیرا به بافت آن آسیب می رسد.

پرده مخمل به دلیل ضخامت و نوع بافت پارچه سنگین است و شستشوی آن در منزل ممکن است سخت باشد. برای راحتی و اطمینان خاطر بیشتر، شستشوی پرده مخمل خود را به خدمات خشکشویی پرده بسپارید.

از بین بردن لکه ها

برای از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی لباس مخمل، مهمترین مسئله زمان است. شما باید بتوانید به سرعت این مشکل را برطرف کنید.

  • اضافه های لکه را از روی لباس بردارید.(توجه داشته باشید که لکه را پخش نکنید)
  • یک دستمال تمیز بردارید و آن را مرطوب کنید. سپس به آرامی و در یک جهت روی لکه بمالید. (برای جلوگیری ازآسیب رسیدن به بافت پارچه، باید دستمال را در یک جهت حرکت داد)
  • در صورت لزوم یک قطره مایع لباسشویی بر روی لکه بریزید.
  • از یک پارچه مرطوب دیگر برای شستشو بهره ببرید و مواد شوینده را از روی لکه بردارید.
  • یک حوله تمیز روی لکه بگذارید و اجازه دهید تا خشک گردد.

سخن آخر

پارچه مخمل یا velvet در دوره های مختلف که انواع پارچه مد میشدند و از مد می افتادند و پارچه های جدید بورس میشدند، صندلی خودش را به عنوان یک پارچه ارزشمند و شیک و محبوب سلیقه های مختلف حفظ نموده است. مخمل نسبت به خیلی از پارچه ها حساس تر است و احتیاج به مراقبت بهتری دارد.

اگر مبل مخمل دارید و از انواع کاور و روکش مبل برای پوشاندن مبلمان خود استفاده نمی کنید باید به فکر راهکار مناسبی برای آموزش تمیز کردن مبل مخمل منزل خود هم باشید.

روش شما برای شستن پارچه مخمل چیست؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 22141

به "شستن پارچه مخمل با بهترین روش و مواد ایمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شستن پارچه مخمل با بهترین روش و مواد ایمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید