صادقی: مسابقات لیگ مهندسی شده نیست، بلکه اشتباهات داوری زیاد است، از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشتم

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: مهندسی شدن مسابقات لیگ اصلاً درست نیست، بلکه اشتباهات داوران در این فصل بسیار زیاد بوده است.

صادقی: مسابقات لیگ مهندسی شده نیست، بلکه اشتباهات داوری زیاد است، از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشتم

به گزارش ، ابراهیم صادقی سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره اینکه بازی های لیگ برتر فوتبال به نسبت دیگر لیگ های اروپایی سال جاری چه سرنوشتی خواهد داشت گفت:

لیگ های فوتبال اروپایی برنامه ریزی بسیار خوبی دارند و برای بهتر شدن بازی های خودشان ایده های با کیفیتی ارائه می دهند. در حالی که در کشور ما 3 بار برنامه مسابقات را تغییر دادند و همین کار را برای مربی که می خواهد برنامه ریزی دقیقی بر روی تمرینات تیمش داشته باشد، بسیار سخت می نماید. تیم ما بر اساس برنامه سازمان لیگ که قرار بود بازی ها را 15 فروردین ماه آغاز کند تمرینات خود را به مدت 4 روز آغاز کرد، اما دوباره اعلام کردند که بازی ها تا آخر فروردین ماه لغو شده و همین کار را برای تیم ما سخت کرد. به هر حال در این مدت که بازی ها تعطیل شده است ما به بازیکنان برنامه دادیم که تمرینات خودشان را در منزل پیگیری نمایند تا از فرم بدنی خارج نشوند.

سرمربی تیم سایپا در پاسخ به این سوال که تیم شما در جدول صندلی خوبی ندارد و به نظر می رسد دوست دارید هر چه زودتر مسابقات لیگ به سرانجام برسد بیان داشت: درست است شرایط تیم ما در جدول اصلاً خوب نیست، اما الان شرایطی به وجود آمده که شرایط مسابقات را خاص نموده است. اصلاً این طور نیست که من الان دوست داشته باشم رقابت های لیگ در همین جا تمام گردد، بلکه علاقه دارم بازی ها ادامه پیدا کند. اما قبل از هر چیز آرزو می کنم ویروس کرونا هر چه زودتر کنترل گردد تا شرایط به حالت عادی برگردد.

صادقی همچنین درباره مهندسی شدن مسابقات لیگ گفت: من اصلاً به این موضوع اعتقادی ندارم. آن هایی که در این 4 سال بر این باور بوده اند که برخی می خواهند تیم پرسپولیس قهرمان لیگ گردد، یک نوع بی انصافی است. به نظر من پرسپولیسی ها در این سال های اخیر بسیار خوب بازی کردند، حتی آن ها پیروز شدند به فینال مسابقات جام باشگاه های آسیا برسند. به نظر من این فصل اشتباهات داوری بسیار زیاد بوده و نمی توان گفت که این اشتباهات هم به نفع یک تیم خاصی بوده است. بهتر است بدانید تیم ما این فصل از اشتباهات داوری بسیار متضرر شد، به طوری که تیم ما در نیم فصل اول 6 امتیاز را فقط به خاطر اشتباهات داوری از دست داد. همین اشتباهات شاید تیم هایی که از هواداران بسیاری برخوردار هستند را کمی نگران کند و فکر نمایند که مسابقات لیگ مهندسی شده است، اما همان طور که گفتم مهندسی شدن مسابقات لیگ اصلاً درست نیست، بلکه اشتباهات داوران در این فصل بسیار زیاد بود و همین موضوع باعث شده برخی از تیم ها از صندلی واقعی شان در جدول دور شوند.

بازیکن تیم فوتبال سایپا درباره دلیل این همه اشتباهات از سوی داوران هم عنوان نمود: به نظر من داوران ما هنوز حرفه ای نشدند. داوری که به خاطر حقوق کم در اداره دیگری مثل اداره آب یا برق کار می نماید باعث می گردد که ضریب اشتباهاتش بالا رود. اگر کمیته داوران بتوانند یک حقوق مناسب را برای داوران کشورمان در نظر بگیرند، قطعا می توانند زمان بیشتری برای مسائل داوری بگذارند تا اشتباهات خود را رفع نمایند.

او ادامه داد: یک خاطره جالب به شما بگویم. ما در جام حذفی باید در یکی از شهر های کشور به مصاف یکی از تیم ها می رفتیم. بعد از سرانجام مسابقه داور آن ملاقات به ما گفت که خدا خدا می کرد تا بازی در 90 دقیقه به سرانجام برسد و کار بازی به 120 دقیقه نکشد تا بتواند به موقع خودش را به پرواز برساند، تا فردا صبح به سرکارش برسد. شما ببینید این داور 3 صبح می رسد منزل و از آن طرف 6 صبح باید برود سرکارش به نظر شما او چگونه می تواند در کارهایش تمرکز داشته باشد. من معتقدم در حق جامعه داوری اجحاف زیادی شده و باید حقوق های آن ها بهتر گردد تا با خیال راحت تری به داوری بپردازند.

صادقی درباره اینکه چرا سایپا در این فصل بازیکن خارجی جذب نکرد گفت: زمانی که من به عنوان سرمربی تیم سایپا انتخاب شدم، با مدیرعامل باشگاه یک برنامه ریزی 3 ساله را برای تیم انجام دادیم که ظرف این مدت بتوانیم این تیم را به یک صندلی مناسبی در جدول برسانیم و حتی پیروز شویم سهیمه جام باشگاه های آسیا را کسب کنیم. در این 3 سال ما سعی کردیم تیم را جوان نموده و به بازیکنان جوان بیشتر اهمیت دهیم. از 27 بازیکنی که اکنون در تیم ما حضور دارند، حدود 13 نفر آن ها بازیکنانی هستند که از رده های پایه باشگاه سایپا وارد رده عظیمسالان شده اند. این یک دستاورد عظیمی برای ما محسوب می گردد که حدود 40 درصد ساختار تیم را خودش ساخته و وارد رده عظیمسالان نموده است.

او اضافه کرد: در تیم ملی امید از بین 50 بازیکنی که در لیست نهایی حضور داشتند، 10 نفر آن ها از باشگاه سایپا بوده اند. این کار عظیمی بود که ما در باشگاه سایپا انجام دادیم و از اول تصمیم داشتیم به دنبال بازیکن خارجی نرویم. به نظر من فلسفه باشگاه سایپا این بود که بازیکن سازی انجام دهد و به دنبال استعداد های ناب بگردد و فکر می کنم با یاری مدیریت تا حدود بسیار زیادی در این امر پیروز بودیم. البته نتیجه ای که این فصل گرفتیم اصلا خوب نبوده و می خواهیم در ادامه رقابت های لیگ نتایج خودمان را بهتر کنیم.

سرمربی سایپا درباره اینکه آیا این تیم در رقابت های لیگ برتر می ماند گفت: قطعا در لیگ برتر می مانیم. اگر از لحاظ فنی بازی تیم ما را دیده باشید، متوجه می شوید که تیم ما فوتبال را خیلی خوب بازی می نماید. این اشتباه من بود که شیب جوان گرایی را در تیم زیاد به وجود آوردم و بهتر بود در کنار این بازیکنان جوان، چند بازیکن با تجربه هم به ترکیب تیم اضافه می کردیم.

صادقی درباره پروند شکایت بازیکنان خارجی در کشورمان گفت: این خیلی بد است. باشگاه های عظیم ما اکنون درگیر پرونده های کلانی در فیفا هستند و به اعتقاد من این اصلاً برای کشورمان خوشایند نیست. به نظر من اگر قرار است بازیکنان خارجی به کشورمان بیایند باید ابتدا منابع اقتصادی او را در نظر بگیریم. ضمناً من پیشنهاد می کنم بازیکن خارجی که به کشورمان می آوریم حتما باید یک سر و گردن از سایر بازیکنان داخلی ما بالاتر باشند تا بتوانند به کیفیت فوتبال ما یاری نمایند. در بیشتر مواقع بازیکنان خارجی که وارد کشورمان می شوند، حدود 70 درصد آن ها از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند.

سرمربی سایپا درباره بحث دلالی که در برخی از تیم ها وجود دارد گفت: این مسئله در برخی از تیم ها وجود دارد. تیم ما یکی از ارزان ترین تیم های حال حاضر مسابقات لیگ برتر است. جالب است بدانید کل بازیکنان تیم ما به همراه مربی، روانپزشک و ماساژور به اندازه یک بازیکن تیم عظیم لیگ فزونی پول می گیرد. این موضوع را با افتخار می گویم، بازیکنان جوانی که آوردیم همه آن ها محصول باشگاه خودمان هستند. ما این بازیکنان را در تست های مختلفی امتحان کردیم و همین که توانستم بازیکن با استعداد را شناسایی کنم، برای من یک افتخار بسیار عظیمی است. شاید همه باشگاه ها نتوانند در جهت قهرمانی حرکت نمایند، اما یک باشگاه می تواند سازندگی خوبی داشته باشد، بازیکن پرورش دهد و به تیم های عظیم مثل استقلال و پرسپولیس بفرستد.

صادقی درباره انتخاب شدن حبیب کاشانی به عنوان مدیر عامل این باشگاه هم گفت: جا داراد از مدیریت قبلی باشگاه سایپا تشکر کنم که در این یک سال اخیر از ایده های من به خوبی حمایت کردند. روز گذشته هم حبیب کاشانی به عنوان مدیرعامل جدید در این باشگاه انتخاب شد. کاشانی یک مدیر بسیار توانمندی است که پیروز شده به همراه پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان گردد. امیدوارم که او هم بتواند به باشگاه سایپا یاری کند.

او درباره اینکه آیا درست است که به بازیکنان این تیم خودرو داده می گردد خاطر نشان کرد: یادم هست حدود 4 سال پیش باشگاه یک بار چنین کاری کرد و به جای طلب برخی از بازیکنان به آن ها خودرو داد، اما سال جاری اینگونه نبوده و قرارداد های بازیکنان به موقع پرداخت شده است.

سرمربی سایپا در ادامه درباره اینکه آیا دوست داشتید روزی در استقلال و یا پرسپولیس بازی کنید گفت: من همواره از این 2 تیم پیشنهادات خیلی خوبی داشتم. حتی زمانی که حبیب کاشانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود، او من را برای 2 فصل می خواست، اما به خاطر آن که به عنوان کاپیتان در این تیم پیروز شده بودیم قهرمان رقابت های لیگ شویم، احساس کردم در سایپا بمانم آینده بهتری خواهم داشت. از نظر من همه چیز پول نیست و به نظر من خیلی بد است که یک بازیکن به خاطر پول تیمش را عوض کند.

صادقی درباره انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال هم گفت: اسکوچیچ مربی بسیار خوبی است و به نظر من از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار گرفته است. من معتقدم اگر اهالی و کارشناسان فوتبال و همچنین فدراسیون از او به خوبی حمایت کند، قطعاً می تواند نتایج بهتری را با تیم ملی کسب کند.

سرمربی سایپا همچنین درباره اینکه کدام تیم قهرمان لیگ برتر می گردد عنوان نمود: با توجه به این که 9 بازی تا سرانجام لیگ باقی مانده از الان صحبت درباره تیم قهرمان خیلی زود است. درست است که پرسپولیس فاصله زیادی را ایجاد نموده، اما فوتبال هیچ موقع قابل پیش بینی نیست. به نظر من قبل از هر چیز باید لیگ به سرانجام برسد و امیدوارم هر چه زودتر بیماری کرونا در کشورمان کنترل گردد تا مردم بتوانند به راحتی به کار های عادی خودشان برسند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13956

به "صادقی: مسابقات لیگ مهندسی شده نیست، بلکه اشتباهات داوری زیاد است، از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادقی: مسابقات لیگ مهندسی شده نیست، بلکه اشتباهات داوری زیاد است، از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید