علائم آلرژی غذایی به آووکادو

به گزارش مجله سلو بلاگ، آلرژی نسبت به آووکاو هرچند عارضه نادری است، اما ممکن است به آنافیلاکسی بیانجامد. این مقاله اطلاعاتی در مورد آلرژی نسبت به آووکادو و علائم این آلرژی در بزرگسالان را در اختیارتان قرار می دهد.

علائم آلرژی غذایی به آووکادو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آلرژی نسبت به آووکاو هرچند عارضه نادری است، اما ممکن است به آنافیلاکسی بیانجامد. این مقاله اطلاعاتی در مورد آلرژی نسبت به آووکادو و علائم این آلرژی در بزرگسالان را در اختیارتان قرار می دهد.

آوکادوی تازه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که از شما در برابر بیماری ها و اختلالات مختلف محافظت می کنند. اما گاهی آوکادو می تواند موجب بروز واکنش های آلرژیک گردد. وجود آنتی بادی های ایمونوگلوبولین E (IgE) و هیستامین در جریان خون شما، پس از مصرف آوکادو، تأییدی بر حساسیت یا آلرژی شما نسبت به آوکادو است. علائم آن ممکن است از فردی به فردی دیگر تفاوت کند. چنانچه شخصی نسبت به گرده درخت غان (birch) آلرژی داشته باشد و یا در او آلرژی نسبت به لاتکس تشخیص داده شده است، در این صورت محتمل است که دچار آلرژی نسب به آوکادو هم گردد. در این بخش مروری بر علائم آن خواهیم داشت.

علائم آلرژی نسبت به آوکادو در بزرگسالان

بر طبق آمار و اطلاعات اعلام شده از بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، کمتر از 2٪ بزرگسالان در ایالات متحده از آلرژی غذایی رنج می برند و کمتر از 10% کل موارد آلرژی غذایی، ناشی از آلرژی نسبت به آووکادو می باشد. با اینکه این نوع آلرژی ممکن است نادر باشد، اما احتمال بروز آنافیلاکسی (واکنش آلرژیک شدید) را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین ضروری است که از علائم آلرژی غذایی نسبت به آوکادو اطلاع داشته باشید. علائم آن ممکن است بلافاصله پس از مصرف یک عدد آوکادو یا پس از چند ساعت خود را نشان دهند.

تهوع: مصرف یک عدد آووکادو ممکن است باعث ایجاد تهوع و ناراحتی گردد.

استفراغ: تهوع ممکن است با استفراغ همراه باشد، به این علت که بدن سعی نموده ماده غذایی که مسئول ایجاد آلرژی است را به بیرون دفع کند.

سردرد: فرد ممکن است از درد سینوس، سبکی سر، اختلال خواب، و سردرد خفیف تا شدید پس از مصرف غذاهای حاوی آووکادو رنج ببرد.

آمدن آب از چشم: ممکن است دچار خارش در ناحیه چشم شده و چشمانتان امکان دارد که قرمز گردد. در ناحیه پلک ممکن است دچار تورم شده و درد چشم ها امکان دارد که موجب ناراحتی و رنجش شما گردد.

آبریزش بینی: مصرف آووکادو ممکن است منجر به بیرون آمدن مداوم ترشحات آبکی از بینی گردد.

عطسه: بعضی افراد ممکن است دچار گرفتگی بینی و یا عطسه بیش از میزان شوند.

درد معده: فردی که نسبت به آووکادو آلرژی دارد ممکن است به محض رسیدن آوکادو به معده اش دچار دل درد، گرفتگی و درد معده خفیف تا شدید گردد.

اسهال یا یبوست: ناراحتی معده ممکن است به یبوست یا اسهال منجر گردد. به این علت که با رسیدن آوکادو به معده و روده، بدن واکنش منفی از خود نشان می دهد.

خارش: از آنجا که هیستامین فراوری شده و به جریان خون ریخته می گردد، فرد ممکن است دچار احساس خارش در تمام نقاط بدن و یا اطراف دهان و لب گردد.

سوزش دهان: خارش یا سوزش دهان یکی دیگر از علائم شایع آلرژی غذایی است.

تورم لب: اولین واکنش مشهود در آلرژی نسبت به آووکادو تورم لب خواهد بود. قرمزی در اطراف لب و یا احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در لب ها ممکن است در این نوع آلرژی دیده گردد. هیستامین موجود در جریان خون مسئول این پاسخ التهابی بدن می باشد. علاوه بر لبها، صورت و پلکها هم ممکن است متورم شده و منجر به ناراحتی و آزردگی شدید گردند.

تورم زبان: نه تنها لب، بلکه زبان هم ممکن است دچار تورم گردد. در چنین وضعیتی خوردن ممکن است مشکل به نظر رسد.

تورم گلو: تورم گلو ممکن است منجر به مشکل در بلع گردد. حتی نوشیدن آب ممکن است موجب درد و ناراحتی فرد گردد. نوشیدن آرام آب ولرم و یا چای گیاهی و یا سوپ آبکی ممکن است به تسکین درد یاری نماید.

جوش یا بثورات پوستی: علائم متداول آلرژی نسبت به آوکادو شامل سرخ یا گلگون شدن پوست، تورم در صورت و یا تورم اطراف لب می باشد. تورم ممکن است از صورت به کل بدن پیشرفت نماید. پوست ممکن است قرمز و پوسته پوسته به نظر رسد. علائم اگزما یا کهیر (در صورت ظاهر شدن) احتیاج به توجه فوری پزشکی دارند.

آسم: علائم آلرژی نسبت به آووکادو ممکن است شبیه به علائم آسم (خس خس سینه، تنگی نفس، و غیره) باشد. علاوه بر این، در افراد مبتلا به آسم احتمال بیشتری می رود که دچار آلرژی نسبت به آووکادو شوند.

سرفه: التهاب گلو ممکن است به سرفه بیش از حد منجر گردد. خشونت صدا یا از دست دادن صدا هم ممکن است در موارد شدید دیده گردد.

خس خس سینه: بروز مشکل تنفسی و خس خس بعضی از علایم شدید آلرژی نسبت به آووکادو به حساب می آیند.

آنافیلاکسی: واکنش بسیار شدید به آووکادو می تواند به شوک آنافیلاکتیک منجر گردد که حتی می تواند در بعضی موارد شدید به مرگ منجر گردد. واکنش بیش از حد و شدید سیستم ایمنی بدن منجر به فراوری مواد شیمیایی خاصی از جمله هیستامین شده که ممکن است به افت ناگهانی سطوح فشار خود، التهاب و خارش سریع بافتها، مسدود شدن نای، افزایش ضربان قلب، اشکال در تنفس، بروز کهیر و از دست دادن هوشیاری منجر گردد. در صورت بروز چنین واکنش های شدیدی، فرد بایستی به منظور دریافت فوریتهای پزشکی با 115 یا مرکز اورژانس تماس گیرد.

چنانچه سندرم آلرژی با گرده درخت غان (birch) در ارتباط باشد، در این صورت علائم معمولاً به خارش و تورم دهان، لب و گلو محدود می شوند. این آلرژی به واکنشی از نوع سیستمیک نمی انجامد و علائمی مانند درد معده، استفراغ، کهیر پوست و آنافیلاکسی در آن ظاهر نخواهند شد. افرادی که در آنها حساسیت به لاتکس و یا آلرژی نسبت به گرده تشخیص داده شده است، بایستی از میوه هایی مانند آووکادو و دیگر مواد غذایی متعلق به گروه های مشابه، اجتناب کنند. دوری گزیدن از این مواد آلرژی زا راه خوبی به منظور در امان ماندن از علائم تهدید کننده حیات مانند آنافیلاکسی است. به منظور اطلاع از مواد اولیه بکار برده شده در ماده غذایی، همواره برچسب روی محصولات و کارت های منو در رستوران ها را آنالیز نمایید. پیش از انتخاب ماسک آووکادو برای صورت، ماسک مو و روغن آووکادو برای مو و پوست، بایستی تست آلرژی بر روی شما انجام گردد. استفاده از روغن آووکادو در مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی (صابون و لوسیون) روز به روز در حال افزایش است. بنابراین افراد مبتلا به آلرژی نسبت به آووکادو بایستی لوازم آرایشی و بهداشتی را با احتیاط انتخاب کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 37100

به "علائم آلرژی غذایی به آووکادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم آلرژی غذایی به آووکادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید