غار کاوات یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه است

به گزارش مجله سلو بلاگ، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، غار کاوات یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه است.

غار کاوات یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه است

غار کاوات بر سر راه کرمانشاه پاوه و در منطقه اورامان واقع است. غار کاوات از جمله غارهای دیدنی و معروف استانهای کرمانشاه و کردستان بوده که در سلسله جبال شاهو، در شمال دره باصفای قوری قلعه از توابع جوانرود واقع شده است. دهانه غار در ارتفاع 1660 متری از سطح دریا قرار گرفته است و ابعاد آن 8 × 15 متر است که با شیب تندی، یک محوطه بزرگ به طول و عرض 70 × 115 و ارتفاع تقریبی 61 تا 80 متر را تشکیل می دهد. در انتهای این محوطه بزرگ، شاخه اصلی غار با دهانه کوچکتری آغاز شده و از قسمت چپ شاخه اصلی، نهر کوچکی به اعماق سنگ ها فرو می ریزد.

پس از 40 متر پیشروی، برکه آبی به طول 15 متر و عمق 70 سانتیمتر وجود دارد که در برخی جاها عمق آن به 5/1 متر می رسد. در این قسمت، غار به دو شاخه تقسیم می گردد. شاخه سمت چپ، بیش از 8 متر عمق ندارد ولی شاخه سمت راست حفره و مخزن آب زیرزمینی دارد. پس از گذشتن از این آب، برکه آب دیگری وجود دارد که 60 متر طول و 20 متر عرض دارد و سقف آن در انتهای آب محو می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 46867

به "غار کاوات یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار کاوات یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید