فینارود خلخال، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

به گزارش مجله سلو بلاگ، خلخال این روز ها برای بیشتر طبیعت دوستان و گردشگران ایراین نامی آشنا است. اما شاید کمتر کسی نام منطقه گردشگری فینارود خلخال که یکی از زیباترین مناطق گردشگری بکر در جنوب شهر خلخال است را شنیده باشد. این منطقه که در نزدیکی روستای خوجین واقع شده است در روز های گرم تابستان مکانی خوش اب و هوا برای گذراندن اوقات فراغت است..

فینارود خلخال، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

منطقه زیبای فینارود خلخال که به دلیل وجود چندین سد که دریاچه های کوچک و زیبایی را ساخته اند و آب هوای خنکش در تابسان پذیرای بسیاری از گردشگران اسست. در این منطقه گردشگری علاوه بر این ها شما جنگل های سرسبز و بکری را می بیندی که یم توانید ساعت ها در آن پیاده روی کنید.

این منطقه با آب و هوای مطبوع و خنک و چشم اندازهای جنگلی و مرتعی زیبایی در فصل گرما و تابستان انچنان هوای دلپذیری دارد که همه را به سوی خود می کشد.

فینارود را می توان محل تلاقی جنگل و کوهستان و مرتع در یک نقطه دانست. چشم انداز بی بدیلی را می سازد و به علت قرار دریافت دریاچه سد فینارود در همین منطقه امکان شنا کردن و ماهیگیری در ان، جاذبه بی نظیر گردشگری است.

زمین های کشاورزی در این منطقه بسار زیاد است که خودش یک چشم انداز زیبا را خلق می نماید. روستاییان خوش برخورد و مهمان نواز نیز می توانند برای گردشگران میزبانان خوبی باشند. در ارتفاعات این منطقه گردشگری با کوشش درختان بادام و سایر گونه های جنگلی جلوه خاصی به آن بخشیده است. وجود گیاهان دارویی غنی در این منطقه خودش سوغات خوبی برای هر گردشگری است.

بکر بودن این منطقه موجب شده که بسیاری از گردشگران برای گذراندن ساعاتی دلپذیر در دل طبیعت و در دامان کوهستان و جنگل زیبا و هوای خنک به این نقطه سفر نمایند. به هر صورت در این روز های گرم تابستانی ما به شما پیشنهاد می کنیم برای چند روز هم که شده به این منطقه بروید. در دریاچه شنا کنید در جنگل هایش پیاده روی کنید و از هوای پاک و سالم کوهستانی اش لذت ببرید

نویسنده : فواد شمس

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: لست سکند
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11469

به "فینارود خلخال، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینارود خلخال، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید