قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت اول)

به گزارش مجله سلو بلاگ، برای برنامه ریزی سفر بعدی به آفریقا و تجربه یک سافاری، 10 قدم وجود دارد که باید به ترتیب خاص خودشان طی شوند!

قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت اول)

دیگر نیازی نیست تا از مزیت ها و جذابیت های تجربه یک سافاری و سفر به آفریقا چیزی بگوییم. این بار تمامی صحبت ها را در یک ضرب المثل قدیمی آفریقایی خلاصه می کنیم که می گوید:

به تنها کسی که حسودی می کنم شخصی است که هنوز به آفریقا سفر ننموده است. چرا که چیزهای فوق العاده ای برای تجربه کردن پیش رو خواهد داشت!

اگر شما هنوز به بزرگ ترین قاره این کره خاکی سفر ننموده اید، حال وقت آن است که خود را برای یک ماجراجویی آماده کنید و اگر تا به حال تجربه سفر به آفریقا را داشته اید، پس به احتمال بسیار زیاد نمی توانید بیش از این برای سفر بعدی خود به این قاره صبر کنید! اما یک سوال مهم وجود دارد و آن هم این است که از کجا آغاز کنیم؟ در این مقاله 10 قدم برای برنامه ریزی سفر بعدی خود به آفریقا و تجربه یک سافاری را به ترتیب مطرح نموده و هر کدام را آنالیز می کنیم.

قدم اول: تصمیم بگیرید کجا می خواهید بروید؟

با توجه به این مسئله که قاره آفریقا بیش از 50 کشور را در خود جای داده است، شاید تصمیم گرفتن برای مقصد سفر خود به این قاره کار چندان آسانی نباشد. مهم ترین عاملی که در این زمینه شما را یاری خواهد نمود این است که ابتدا معین کنید برای چه هدفی می خواهید به آفریقا سفر کنید؟ کشورهای آفریقایی را می توان بر حسب هدف سفر به راحتی دسته بندی کرد و به همین علت اگر پیش از هر چیز هدف سفر از آفریقا معین گردد، مقصد نهایی به راحتی انتخاب خواهد شد. اگر هدف از سفر به آفریقا شرکت کردن در یک سافاری باشد، برترین گزینه های موجود کشورهای کنیا و تانزانیا خواهند بود.

قدم دوم: تصمیم بگیرید چه زمانی می خواهید بروید؟

زمانی که مقصد خود را معین کردید، قدم دوم این است که تصمیم بگیرید چه زمانی می خواهید به سمت آن مقصد سفر کنید! بیشتر کشورها و مقاصد آفریقایی در فصل خاصی در برترین شرایط خود قرار دارند و این مسئله در خصوص مقاصد سافاری بیشتر از هر جای دیگری صادق است! معمولا فصول خشک برای مشاهده حیوانات و حیات وحش برترین زمان است چرا که اوج فعالیت حیوانات و جانوران آفریقا را در طی این فصل شاهد هستیم. اگر هدفتان از سفر به آفریقا سافاری است، سعی کنید حتما فصول خشک را انتخاب کنید تا بتوانید برترین تجربه از عالی ترین سافاری را کسب کنید.

قدم سوم: برای رزرو تور و محل اقامت خود اقدام کنید

قدم سوم این است که تصمیم بگیرید آیا می خواهد مستقل سفر کنید یا به یاری تورهای مسافرتی به سمت آفریقا سفر کنید؟ اگر هدف شما از سفر به آفریقا انجام یک سافاری مستقل است، پس باید مستقل اقدام به سفر کنید اما اگر یک سافاری معمولی را ترجیح می دهید، باید از میان کمپانی های خاص، برترین پیشنهاد برای خودتان را پیدا کنید و نسبت به رزرو آن اقدام کنید. در کل اگر اولین باری است که می خواهید به آفریقا سفر کنید یا سافاری را تجربه کنید، پیشنهاد می گردد که حتما با تور سفر کنید و راهنما داشته باشید و برای بار اول به سمت سافاری مستقل نروید.

قدم چهارم: پرواز خود را رزرو کنید

قیمت پرواز به سمت قاره آفریقا بسته به این که از چه کشوری قصد سفر به آن را دارید متغیر است اما به طور کلی پرواز به سمت این قاره گران خواهد بود! سعی کنید پیش از رزرو بلیط پرواز خود به طور کامل تحقیق کنید. از وب سایت هایی بهره ببرید که در آن ها برترین و مقرون به صرفه ترین پیشنهادها وجود داشته باشند. اگر چند مقصد دارید سعی کنید به گونه ای بلیط های خود را رزرو کنید که در صورت پیش آمدن تاخیرهای غیر منتظره با مشکل خاصی روبرو نشوید و پرواز بعدی خود را از دست ندهید. به طور کلی این قدم را باید با تحقیق و آنالیز بسیار زیادی طی کنید!

قدم پنجم: بیمه سفر را بخرید

تا اینجای کار شما میزان زیادی پول را صرف رزرو تور، رزرو محل اقامت و پرواز نموده اید. اما با این وجود در نظر داشته باشید که بیمه سفر امری لازم است. مخصوصا در آفریقا که بسیاری از پروازها می تواند بدون اخطار قبلی کنسل گردد و بعلاوه مراکز درمانی در آنجا، به شکل محلی است و احتمالا در صورت بروز حادثه خاصی، دوست ندارید در آن ها بمانید! بیمه مسافرتی شما می تواند در کنار پوشش هزینه های درمانی موارد دیگری همانند کنسل شدن پروازها، از دست دادن وسایل با ارزش یا دزدی بار را هم پوشش دهد. اگر به نقطه خاصی از آفریقا سفر می کنید که بیماری های خاصی در آنجا شایع است، سعی کنید حتما نسبت به بیمه درمانی اقدام کنید.

در این مقاله 5 مورد اول از قدم هایی که باید در راه برنامه ریزی برای سفر به آفریقا و شرکت در سافاری طی شوند را آنالیز کردیم. نظر شما در خصوص آن ها چیست؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / tripsavvy
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 40548

به "قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید