قفل شکن ها همچنان امنیت کاربران iOS را تهدید می نمایند

به گزارش مجله سلو بلاگ، نقص امنیتی قدیمی که به نظر می رسید در نسخه جدید سیستم عامل iOS رفع گردد همچنان کاربران محصولات اپل را تهدید می نماید.

قفل شکن ها همچنان امنیت کاربران iOS را تهدید می نمایند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، آنالیز های جدید نشان می دهد ابزار قفل شکن iOS همچنان در سیستم عامل iOS 13 فعال است و کاربران دستگاه های مجهز به این سیستم عامل می توانند از آن استفاده نمایند.

کاربران سیستم عامل آی او اس با استفاده از ابزار قفل شکن(iOS jailbreak) می توانند اپلیکیشن ها، بازی ها، موسیقی و کلیپ های ویدئویی را که در ظاهر قابلیت دانلود و نصب روی این سیستم عامل را ندارند بدون پرداخت هزینه در دستگاه های مختلف شرکت اپل مانند گوشی های هوشمند آیفون نصب نمایند.

با اینکه هزاران کاربر سیستم عامل iOS در کشورهای مختلف از ظرفیت قفل شکنی استفاده می نمایند ولی کارشناسان این ابزار را نوعی تهدید امنیتی دانسته و آن را موجب کاهش عمر باتری دستگاه، بی ثباتی در اجرای اپلیکیشن ها و باز گذاشتن راه نفوذ به حریم خصوصی می دانند.

نسخه جدید iOS jailbreak قوانین امنیتی موجود در سیستم عامل آی او اس 11 تا 13.5 را زیر پا گذاشته و با ویژگی های به ظاهر جذاب خود کاربران زیادی را در خطر قرار می دهد. مدیران شرکت اپل بارها وعده داده اند که راه نفوذ قفل شکن ها به سیستم عامل iOS را مسدود می نمایند ولی این نرم افزارها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

کارشناسان فناوری ابزار قفل شکن iOS را به نرم افزاهای وی پی ان تشبیه نموده و گفتند: همانطور که وی پی ان ها با دور زدن قوانین جاری در شبکه ارتباطات و اینترنت کشورهای مختلف تنها امکان دسترسی به سایت ها گوناگون را فراهم می سازند ولی در واقع تمامی اطلاعات تلفن همراه یا رایانه کاربر را در اختیار سرورهای فعال در برنامه قرار می دهند ابزارهای قفل شکن نیز با سوء استفاده از موقعیت کاربران و نیازهای آن ها دسترسی به امکانات تقریبا محدودی را فراهم ساخته و در ازای آن به حریم خصوصی کاربران نفوذ می نمایند.

اگرچه اپل اعلام نموده تا پیش از عرضه رسمی سیستم عامل iOS 14 نواقص امنیتی این سیستم عامل را به طور کامل رفع نموده و امکان استفاده از قفل شکن ها را از بین می برد ولی کاربران دستگاه های این شرکت طرح چنین صحبتی را گزافه گویی دانستند.

4144/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17632

به "قفل شکن ها همچنان امنیت کاربران iOS را تهدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قفل شکن ها همچنان امنیت کاربران iOS را تهدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید