قیمت نفت خام پایین آمد

به گزارش مجله سلو بلاگ، با تشدید نگرانی های تجاری، قیمت های نفت افت کرد، اما تداوم کاهش تولیدات اوپک و تنش های خاورمیانه، افت قیمت ها را محدود کرد.

قیمت نفت خام پایین آمد

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز چهارشنبه هشتم خردادماه، با تشدید نگرانی ها از اینکه جنگ تجاری آمریکا و چین بتواند باعث افت اقتصادی جهان شود، قیمت های نفت افت کرد، اما تداوم کاهش تولیدات اوپک و تنش های خاورمیانه، افت قیمت ها را محدود کرد.

تا ساعت 10:00 به وقت تهران، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ مارک بین المللی قیمت نفت، با 55 سنت یا 0.78 درصد کاهش، به 69.56 دلار رسید.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، 65 سنت یا 1.10 درصد سقوط کرد و به 58.48 دلار رسید.

جیمز میک، یکی از مدیران شرکت سرمایه گذاری انرژی تورتوئیز آمریکا گفت: سرمایه گذاران، به ویژه با توجه به تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین، از دیدگاه کلان، نگران تقاضای نفت در جهان هستند.

فوآد رزاق زاده، تحلیل گر شرکت کارگزاری فورکس دات کام، می گوید: افت ارزش ارز کشورهای درحال توسعه باعث شده است که قیمت دلاری نفت برای این کشورها گران تر تمام شده و این موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت شود.

اما تحریم های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا و تنش های این کشور با ایران، از یک سو و تداوم کاهش تولیدات اوپک پلاس، از سوی دیگر، باعث شده است که افت قیمت ها محدود شود.

خبر خوب دیگر برای بازارهای نفت اینکه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا هم بیان نمود امسال برای اولین بار، تقاضای روزانه نفت خام در جهان به میانگین بیش از 100 میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5198

به "قیمت نفت خام پایین آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت خام پایین آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید