بازسازی دیوارچینی و محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات

به گزارش مجله سلو بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مهدی لعل بار امروز 29 تیرماه 1400 با اعلام این خبر گفت: بخشی از سنگ چین مسیل مجاور آتشکده آتشکوه چند ماه قبل براثر سیل تخریب شد و با توجه به فاصله نزدیک این مسیل با ستون های آتشکده و اهمیت موضوع، بازسازی این دیواره در دستور کار نهاده شد.

بازسازی دیوارچینی و محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه برای بازسازی این بخش اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال در نظر گرفته شده است گفت: طول مسیری که بازسازی خواهد شد حدود 70 متر است که شامل دیواره ای به ارتفاع دو متر و کف سازی به عرض 1.5 تا دو متر را شامل می گردد که عملیات اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.

لعل بار اضافه کرد: با توجه به اینکه هزینه اجرایی کار از مبلغ مذکور بیشتر خواهد شد، بخشی از هزینه ها از جمله تامین سنگ لاشه، با یاری معادن منطقه تامین خواهد شد.

او با اشاره به لزوم حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این بنای مهم تاریخی گفت: با انجام این سنگ چینی، زمینه نگهداری از این مکان تاریخی بهتر مهیا شده است و تردد و ورود گردشگران هم تسهیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات یادآور شد: آتشکده آتشکوه در فاصله پنج کیلومتری محور اصلی نیم ور واقع شده که با شهر محلات نزدیک به 13 کیلومتر فاصله دارد این اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره ساسانی، در تاریخ 21 آبان 1317 با شمارهٔ ثبت 311 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 33759

به "بازسازی دیوارچینی و محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی دیوارچینی و محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید