مصرف آنتی بیوتیک ها اثربخشی واکسن آنفلوآنرا را کاهش می دهد

به گزارش مجله سلو بلاگ، آنتی بیوتیک ها با کاهش باکتری های روده، تاثیر منفی بر عملکرد واکسن آنفولانزا در بدن دارد.

مصرف آنتی بیوتیک ها اثربخشی واکسن آنفلوآنرا را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار ، گروهی از محققان دانشگاه استنفورد در مطالعه جدیدی کاهش تنوع میکروبیوم روده حاصل از مصرف آنتی بیوتیک ها بر اثر واکسیناسیون را مورد آنالیز قرار دادند.

این تحقیق روی گروهی که واکسن آنفولانزا را دریافت نموده بودند، متمرکز شد و فرضیه وجود رابطه بین جمعیت باکتری های روده و پاسخ دهی سیستم ایمنی به واکسیناسیون را آنالیز نموده است.

پیش از این همین محققان در سال 2011، پاسخ های ایمنی مشابه را در مطالعات حیوانی مطالعه کردند و تاکنون هیچ مطالعه انسانی برای آنالیز این پدیده انجام نشده بود و این نخستین آنالیز انسانی در این زمینه است.

در پژوهش جدید که 22 فرد بزرگسال را در طول فصل شیوع آنفولانزا مورد آنالیز قرار داده است، نیمی از افراد واکسن آنفولانزا را به صورت عادی دریافت کردند، در حالی که به نیمی دیگر درست پنج روز قبل از دریافت واکسن، آنتی بیوتیک های سه گانه تزریق شد.

بیشتر بخوانید: ربات های کوچک به یاری درمان سرطان می آیند

کاهش 10 هزار برابری تنوع باکتری های روده

به گفته محققان، گروه دریافت کننده آنتی بیوتیک، کاهش 10 هزار برابری تنوع باکتری های روده را نشان داد و آن ها با تکرار این آزمایش دریافتند که این گروه پاسخ ضعیفتری نسبت به یک سویه خاص در واکسن آنفولانزا نشان می دهند.

به عقیده این محققان اگرچه دریافت آنتی بیوتیک در فاصله زمانی کم از دریافت واکسن آنفلوآنزا، ممکن است بر درمان آن تاثیر چندانی نداشته باشد، اما به دلیل اختلال در جمعیت باکتری های روده، خاطره ای از مصرف این آنتی بیوتیک در سیستم ایمنی بدن ایجاد می گردد که باعث کاهش تاثیر واکسن آنفلوآنزا در نوبت بعدی است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8167

به "مصرف آنتی بیوتیک ها اثربخشی واکسن آنفلوآنرا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف آنتی بیوتیک ها اثربخشی واکسن آنفلوآنرا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید