مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان فعلا روی کاغذ است

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید مناف هاشمی شامگاه شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که می تواند پایدار باشد.

مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان فعلا روی کاغذ است

وی افزود: دو هزار و 800 پروژه استان گلستان با اعتباری بالغ بر دو هزار و 100 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر افتتاح یا کلنگ زنی می گردد که هزار و 800 میلیارد تومان اعتبارات پروژه های بخش خصوصی و مالی و 300 میلیارد تومان اعتبارات پروژه های عمرانی است.

وی توضیح داد: 364 پروژه با اعتبار هزار و 100 میلیارد تومان از پروژه ها مربوط به گنبد کاووس است که بیشترین میزان پروژه های استان را در اختیار دارد.

گلستان جهت توسعه را پیدا نموده است

استاندار گلستان با بیان اینکه استان جهت توسعه خودش را پیدا نموده، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 23 هزار و 859 شغل در استان توسط واحدهای تولیدی و بخش خصوصی ایجاد شده و مجموع اشتغال ایجاد شده در دو سال اخیر از مجموع چهار سال قبل از آن بیشتر است.

هاشمی افزود: نرخ بیکاری در گلستان از 12.6 درصد به کمتر از 10 درصد رسیده و کوشش می کنیم تا این نرخ تک رقمی باقی بماند.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژه ها کلنگ زنی شده و نیازمند پیگیری های بیشتر است و سعی کردیم پروژه های بزرگ و اصلی را در سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح یا کلنگ زنی کنیم.

وی با بیان اینکه در سخت ترین سال انقلاب هستیم، توضیح داد: در یک جبهه مالی هم با دشمن و هم در داخل با عده ای سودجویان در حال جنگ هستیم که باید با قاطعیت با آنها برخورد گردد.

کوتاهی شهرداری گرگان در جمع آوری نخاله ها

استاندار گلستان در مورد تخلیه نخاله ها در گوشه و کنار شهر گرگان گفت: شهرداری گرگان حتما در موضوع جمع آوری نخاله های این شهر کوتاه نموده که بعضی افراد در گوشه و کنار گرگان نخاله ها را تخلیه می نمایند.

هاشمی افزود: هر شهروند گلستانی بتواند افرادی که نخاله های خود را در گوشه و کنار شهر تخلیه می نمایند شناسایی کند به آنها جایزه می دهیم و رئیس جمهور هم در سفرش به گلستان اعتبار 100 میلیون تومانی را در حوزه زباله ها تصویب کرد.

وی با بیان اینکه آمارهای گلستان در بعضی حوزه های خدمات اجتماعی نسبت به استان های دیگر خوب نیست، اعلام کرد: البته در هیچ کدام از آمارهای آسیب اجتماعی میان سه استان اول نیستیم و اعتبارات اجتماعی ما نسبت به سال قبل افزایش داشته اما منابع دیر به استان تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: آسیب های اجتماعی را نمی توان در کوتاه مدت کاهش داد و نیازمند برنامه بلند مدت است.

تله کابین علی آباد به بخش خصوصی واگذار می گردد

استاندار گلستان در مورد پروژه های تله کابین گرگان و علی آباد کتول اظهار کرد: این دو پروژه باید جهت قانونی را طی نمایند، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی طبق قانون نمی توانند تله کابین را به شهرداری ها واگذار نمایند و سازمان جنگل ها قرار است پروژه تله کابین علی آباد را به بخش خصوصی واگذار کند.

هاشمی با اشاره به مسائل با کشور ترکمنستان، گفت: رئیس جمهور دستور دادند تا تعاملات بیشتری با ترکمنستان داشته باشیم و روابط بهتر گردد.

وی توضیح داد: مسائل با ترکمنستان به جز موضوع گاز جدی نیست و قابل حل است، شاید یکی از دلایل این مسائل فشار آمریکا باشد اما ما امیدواریم که حل گردد.

هاشمی افزود: در حوزه راه آهن به نقاط مطلوبی با ترکمنستان رسیده ایم و امیدوارم این پروژه به نتیجه برسد و تعاملات بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای پیگیری مصوبات و تفاهم نامه های سفر رئیس جمهور به استان گلستان کمیته ای تشکیل شده، اظهار کرد: می خواهیم با تشکیل این کمیته آثار تمام مصوبات را در برنامه های دو سال آینده ببینیم، در حال حاضر همه چیز روی کاغذ است و کار ما آغاز شده تا این تفاهم نامه ها و مصوبات را پیگیری کنیم و تا کنون بیش از 20 دستور از دفتر رئیس جمهور به وزرای مربوطه داشتیم.

تصویب 70 میلیارد تومان برای پروژه جزیره آشوراده

استاندار گلستان با بیان اینکه پروژه جزیره آشوراده، گفت: این پروژه در زمان کلنگ زنی اعتباری نداشت و در سفر رئیس جمهور به گلستان 70 میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شده که سعی می کنیم طی دو سال عملی گردد.

هاشمی افزود: برای لایروبی خلیج گرگان هم دولت حاضر است اعتبار خوبی در نظر بگیرد.

وی در مورد تفاهم نامه هایی که در سفر رئیس جمهور به گلستان منعقد شد، اعلام کرد: برای این 20 هزار میلیارد تومان تقاهم نامه مسئول گذاشته ایم اما نیازمند پیگیری است و رئیس جمهور هم تاکید داشته که اگر 30 درصد این تفاهم نامه ها طی دو سال آینده عملی گردد کار بزرگی است.

سرمایه گذاران درآمدها را در گلستان هزینه نمایند

استاندار گلستان با بیان اینکه علاقمندیم سرمایه گذاران بومی و غیر بومی در استان ایجاد اشتغال نمایند، گفت: هر کس که می تواند در استان اشتغال ایجاد کند باید دستش را ببوسیم اما انتظار داریم سرمایه گذاران درآمدها و منابع خود را هم در استان گلستان هزینه نمایند.

هاشمی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران از معادن و منابع استان استفاده کردند و تسهیلات خوبی گرفتند اما آنها را از استان خارج کردند، البته حق آنهاست که منابع خودشان را در هر حایی استفاده نمایند اما انتظار داریم وقتی از گلستان صندلی کسب کردند در همین استان هزینه نمایند.

وی در مورد قیمت کالاهای مصرفی شب عید در گلستان اعلام کرد: مسائل مردم را در شب عید برطرف می کنیم و نظارت ها را بیشتر خواهیم کرد تا مردم استان مسئله ای نداشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2615

به "مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان فعلا روی کاغذ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان فعلا روی کاغذ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید