معترضان خسته آمریکایی همچنان در خیابان ها، درخواست اوباما از مردم

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایرنا نوشت: ادامه اعتراض های سراسر در آمریکا که به دنبال قتل جرج فلوید شهروند سیاهپوست ایالت مینه سوتا به دست پلیس در 5 خردادماه جرقه آن زده شد و اکنون ژلیس در اقدامی دیگر با شلیک هفت گلوله به جیکوب بلیک دیگر شهروند سیاهپوست شهر کنوشای ایالت ویسکانسین که منجر به فلج دائمی وی شد، موجب شد تا شبکه خبری سی ان ان در گزارشی با اعلام اینکه آمریکا در بحران به سر می برد، شرایط کنونی در آمریکا را مانند شش دهه قبل توصیف کند.

معترضان خسته آمریکایی همچنان در خیابان ها، درخواست اوباما از مردم

سی ان ان گزارش داد: مقامات پلیس ایالت ویسکانسین علت برخورد شدید با جیکوب بلیک را مقاومت در برابر پلیس و تحویل ندادن سلاح سرد وی عنوان کردند، اما وکیل بلیک دراین باره می گوید که پلیس قصد توجیه کردن این جنایت را دارد.

شبکه خبری سی ان ان در ادامه اضافه کرد: پس از قتل فلوید اکنون مورد بلیک منجر به شدت بخشیدن به اعتراض ها در سطح ملی در آمریکا شده و باعث شد تا هزاران نفر در اعتراض به تبعیض نژاد و نبود عدالت اجتماعی در این کشور به واشنگتن روی آورند.

بنابراین گزارش در میان معترضان بسیاری از خانواده سیاهپوستانی که طی چند سال گذشته بستگان آنها به علت اقدام خشونت بار نیروهای پلیس سفید پوست آمریکایی به قتل رسیده و یا مجروح شده اند، حضور داشتند.

بازگشت آمریکا به گذشته

سی ان ان با اشاره به اینکه رفتار نژاد پرستانه نیروهای سفیدپوست پلیس آمریکا با رنگین پوستان در این کشور به واقع بازگشت به دهه های قبل به خصوص دهه پنجاه و شصت میلادی است و حضوری این چنین در واشنگتن برای عدالت خواهی و اینکه جان سیاهپوستان در آمریکا اهمیت دارد و تظاهرات ها برای حقوق مدنی شهروندان آمریکایی است، اضافه کرد: 57 سال پیش یعنی سال 1963 چنین تجمع عدالتخواهانه ای برای سیاهپوستان برپا شد، تجمعی که در آن مارتین لوترکینگ سخنرانی مشهور خود من رویایی دارم را ایراد کرد.

آمریکایی ها خسته از اخبار مربوط به قتل رنگین پوستان به دست نیروهای پلیس

این شبکه خبری اضافه کرد: شهروندان آمریکایی از اینکه هر روز با خبری درباره کشته و یا مجروح شدن شهروندان رنگین پوست به ویژه سیاهپوستان به دست نیروهای پلیس مواجهه می شوند، دیگر خسته شده اند، آنها خواهان اصلاح در نیروها و دستگاه های پلیس و اصلاح در عدالتخواهی در آمریکا هستند.

درحالی شبکه خبری سی ان ان گزارش امروز خود را درباره تظاهرات سراسری علیه اقدام های نژاد پرستانه توام با خشونت نیروهای پلیس علیه شهروندان رنگین پوست تحت عنوان بحران در آمریکا اختصاص داده که در دیگر شهرهای مهم آمریکا نیز شاهد برپایی چنین اعتراضی است.

به گزارش دفتر ایرنا در نیویورک، بیش از یکهزار نفر از بخش های مختلف نیویورک در یک راهپیمایی ضد تبعیض نژادی، خود را به منهتن رساندند تا با اتصال به یکدیگر فریاد جمعی برآورند که زندگی سیاهان مهم است.

از این رو، جمعیت زیادی از شهرهای مختلف نیویورک به صورت پیاده با در دست داشتن تابلوهایی که علیه تبعیض نژادی سیستمی در آمریکا بود، خود را به میدانی در منهتن رساندند.

واکنش باراک اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز در واکنش به آنچه در جامعه کنونی آمریکا در زمینه بحران حقوق مدنی می گذرد و به ویژه با آمدن دونالد ترامپ به کاخ سفید این بحران شدت گرفته است؛ خواهان تظاهرات ادامه دار علیه نابرابری نژادی و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی شد.

اوباما آدینه شب در توئیتی نوشت: در حالی که مردم سراسر کشور از حق خود برای اعتراض استفاده می نمایند، اجازه بدهید که راستا انکارناپذیر پیشرفت، راهنمای ما برای حرکت به جلو باشد؛ اعتراض مسالمت آمیز و ادامه دار، سازماندهی راهبردی و متعهد و مشارکت هدفمند و گسترده در پای صندوق های آرا.

اوباما در هفته های اخیر از اقدامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سرکوب معترضان به نژادپرستی انتقاد نموده است.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21970

به "معترضان خسته آمریکایی همچنان در خیابان ها، درخواست اوباما از مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان خسته آمریکایی همچنان در خیابان ها، درخواست اوباما از مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید