نمایندگان برکنار شده میانماری برای خود دولت وحدت ملی تشکیل دادند

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- کمیته ای از نمایندگان برکنارشده مجلس میانمار تشکیل دولت وحدت ملی را بیان نمود. آنگ سان سوچی، رئیس دولت برکنارشده به عنوان مشاور ارشد حکومتی و یو وین مینت، رئیس جمهور پیشین به عنوان رئیس جمهور معرفی شده است.

نمایندگان برکنار شده میانماری برای خود دولت وحدت ملی تشکیل دادند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کمیته ای از نمایندگان برکنار شده در پی کودتای نظامیان در میانمار روز جمعه تشکیل یک دولت وحدت ملی را اعلام کرده است.

آنها علاوه بر تعیین نخست وزیر از اقلیت مسیحی، آنگ سان سوچی، رئیس دولت پیشین را به عنوان مشاور ارشد حکومتی و یو وین مینت، رئیس جمهور پیشین را برای همان پست معرفی کرده اند. اعضای جنبش اعتراضی نیز در این دولت نمایندگی دارند.

به گزارش دویچه وله برخی گروه ها و احزاب اپوزیسیون از این که در ترکیب این دولت قرار ندارند انتقاد کرده اند. پورتال خبری اکنون میانمار گزارش داده است که از 26 عضو کابینه این دولت 13 نفر از اقلیت های قومی و هشت نفر زن هستند.

از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار در فوریه سال جاری میلادی این کشور صحنه اعتراضات سراسری است. صدها تن تا به امروز کشته و عده زیادی بازداشت شده اند. ارتش همچنان به خشونت ادامه می دهد.

اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم ها علیه ارتش میانمار را به دلیل استفاده از خشونت علیه معترضان گسترش دهد. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است دوشنبه آینده در یک کنفرانس ویدئویی در مورد تحریم ده عضو نظامی تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اقدامات تنبیهی برنامه ریزی شده همچنین علیه دو شرکت مرتبط با حکومت نظامی خواهد بود.

در همین حال سفیر برکنارشده میانمار در انگلیس، که از محل سکونتش در لندن اخراج شده، از دولت بریتانیا تقاضای کمک کرده است.

کیاو زوار مین هفته گذشته پس از اشغال سفارت میانمار به دست یک وابسته نظامی، که ظاهرا به دستور رژیم نظامی میانمار صورت گرفت، از سفارت اخراج و مجبور شد در خودرویش بخوابد.

مین روز پنجشنبه گفت در پی تسخیر سفارت، که به گفته او بدون هشدار صورت گرفت، باید مراقب باشد.

این دیپلمات سابق اوایل هفته جاری گفت رژیم نظامی، که در یک فوریه در پی کودتا به قدرت رسید، از این که او آن ها را به رسمیت نشناخته خشمگین است.

او خواستار آزادی آنگ سان سوچی، رهبر منتخب میانمار، شد که پس از کودتا بازداشت شد، اقدامی که هفته ها اعتراض، برخورد خشونت آمیز رژیم و صدها کشته به همراه داشت.

مین همچنین به روزنامه گاردین گفت کارمندان سابقش در نامه ای به او دستور دادند تا روز پنجشنبه محل سکونتش در لندن را تخلیه کند.

با این حال، او در گفت وگو با خبرنگاران، در خانه اش در همپستد در شمال غرب لندن، گفت فعلا محل سکونتش را ترک نمی کند.

مین گفت: من امروز نمی روم. امروز آخرین روز است و باید این جا باشم.

او در پاسخ به این که در روزهای آینده چه خواهد کرد، گفت: چه کسی می داند؟ آن ها سفارت را بدون هشدار تسخیر کردند، بنابراین باید مراقب باشم.

سفیر سابق میانمار سپس دولت بریتانیا را مستقیم خطاب قرار داد و گفت: کمکم کنید، کمکم کنید، کمکم کنید.

روز چهارشنبه، مین گفت برخی از دوستان و اقوامش از ترس تلافی رژیم نظامی مجبور شده اند مخفی شوند.

وزارت امور خارجه بریتانیا هفته گذشته محل امنی را در اختیار سفیر سابق میانمار قرار داد و اقدام به ممانعت از ورود او به سفارت را محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما به شجاعت کیاو زوار مین در حمایت از مردم میانمار ادای احترام می کنیم و با توجه به رفتارهای قلدرمابانه ای که با کیاو زوار مین شده است، سعی داریم از او محافظت کنیم تا برای آینده بلندمدت خود تصمیم گیری کند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30986

به "نمایندگان برکنار شده میانماری برای خود دولت وحدت ملی تشکیل دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان برکنار شده میانماری برای خود دولت وحدت ملی تشکیل دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید