نیاز 3500 مدرسه فارس به اصلاح سیستم گرمایشی

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: 3 هزار و 500 کلاس درس در استان از بخاری مبلی و دیواری استفاده می کنند که از نظر ما غیراستاندارد است و باید جمع آوری شوند.

نیاز 3500 مدرسه فارس به اصلاح سیستم گرمایشی

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شیراز، سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: با تعطیلی مدارس در پی شیوع بیماری کرونا، طبیعتا ممکن است نواقصی در سیستم سرمایش و گرمایش و سرویس های بهداشتی مدارس به وجود آمده باشد.

او ادامه داد: به دلیل اهمیت، موضوع در دستور کار قرار گرفت و مدارسی که نیازمند استانداردسازی و اصلاح سیستم سرمایشی و گرمایشی بودند، شناسایی و استانداردسازی بخشی از آن ها اجرا شده و مابقی هم در دست انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: قریب به 24 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سرویس های بهداشتی مدارس فارس اختصاص داده شده است.

موصلی اضافه نمود: همچنین به دلیل قرار گیری در فصل سرما، طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی در دستور کار قرار گرفته و بخاری های نفتی مدارسی که زیرساخت های استانداردسازی داشتند را جمع آوری کرده ایم.

او بیان نمود: در مقابل سیستم گرمایشی برخی از مدارس ممکن است تنها جنبه تعمیرانی داشته باشند که اعتبار تعمیر و تجهیز آن ها در اختیار آموزش و پرورش واقع شده است و همکاران ما هم در حال تلاش هستند تا از طریق حوزه پشتیبانی ادارات شهرستان ها این مشکل رفع شود.

موصلی همچنین گفت: تجهیز این کلاس ها به سیستم موتورخانه در دستور کار قرار گرفته و ظرف یکماه آینده با تخصیص اعتبار، سیستم گرمایشی این تعداد کلاس هم استانداردسازی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: عمده این کلاس ها در منطقه ها شهری قرار دارند.

موصلی همچنین با بیان اینکه 9.5 درصد از مدارس فارس نیازمند تعمیر و بازسازی است، گفت: هم اینک قریب به 550 پروژه مدرسه سازی در استان از محل منابع اعتباری مختلف فعال است که تا 130 پروژه آن طی آینده ای نزدیک در اختیار آموزش و پرورش فارس قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 38731

به "نیاز 3500 مدرسه فارس به اصلاح سیستم گرمایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاز 3500 مدرسه فارس به اصلاح سیستم گرمایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید