هشدار ؛در این سه مکان بیشتر احتمال دارد کرونا بگیرید ، این صنف در صدر اخطارهای کرونایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران : روزگار مرگ های چندصدتایی کرونا دوباره از سر گرفته شده و هر روز هزاران خانواده را داغدار می کند. در این میان اما، رعایت پروتکل های بهداشتی به فراموشی سپرده شده ، به ترتیب نانوایی ها، رستوران ها و پاساژها رتبه های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ 18 تا 25 فروردین ماه به خود اختصاص داده اند و بعد از آن فروشگاه های زنجیره ای، ادارات و سازمان ها، بانک ها، تالارهای پذیرایی، مراکز ورزشی، مطب ها و مراکز پیشخوان و پلیس+10 قرار دارند.

هشدار ؛در این سه مکان بیشتر احتمال دارد کرونا بگیرید ، این صنف در صدر اخطارهای کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شرایط کرونا در کشور بحرانی شده، هر روز بیش از 300 نفر از هموطنان مان به دلیل ابتلا به کووید-19 جان می دهند و دیگر توانی برای به دوش کشیدن بار سنگین طغیان پاندمی برای کادر بهداشت و درمان نمانده است.

میزان رعایت پروتکل ها راضی کننده نیست

این در حالی است که در روزگار مرگ های چند صدتایی کرونا، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به گفته وزارت بهداشتی ها به 58.5 درصد رسیده که هر چند نسبت به دو هفته قبل بهتر شده اما هنوز راضی کننده نیست.

در نقشه زیر می توانید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را در نقاط مختلف کشور مشاهده کنید. همانطور که در تصویر می بینید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق سفید رنگ شامل یزد، سمنان، تهران و زنجان بین 66 تا 76 درصد است. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق زرد رنگ بین 56 تا 65، در مناطق نارنجی رنگ بین 33 تا 55 و در مناطق قرمز رنگ بین 28 تا 32 درصد است که کمترین میزان رعایت را نشان می دهد.

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز ورزشی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور از 18 تا 25 فروردین ماه 65.67 درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در تالارهای پذیرایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور 70.72 درصد بوده است.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان های کشور نیز در این مدت، 60.41 دصد بوده است.

میزان استفاده از ماسک در کشور

در عین حال میانگین موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان های کشور 60.02 درصد بوده است.

میانگین موارد رعایت پروتکل فاصله گذاری در اماکن عمومی استان های کشور نیز طی این مدت 58.58 درصد بوده است.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی ها از تاریخ 18 تا 25 فروردین ماه 1400، از تعداد 3577807 مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر 289205 مورد بازرسی اجرا شده است.

همچنین تعداد 38908 مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده اند و 4416 از این مراکز نیز پلمب شده اند.

بیشترین اخطار بهداشتی به نانوایی ها

باید توجه کرد که به ترتیب نانوایی ها، رستوران ها و پاساژها رتبه های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ 18 تا 25 فروردین ماه به خود اختصاص داده اند و بعد از آن فروشگاه های زنجیره ای، ادارات و سازمان ها، بانک ها، تالارهای پذیرایی، مراکز ورزشی، مطب ها و مراکز پیشخوان و پلیس+10 قرار دارند.

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه ها و صنایع کوچک، صنایع تولید، نفت، گاز و انرژی و سایر، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع ساخت و ساز و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت 18 تا 25 فروردین ماه 1400 دریافت کرده اند.

به هر حال باید توجه کرد که تا به امروز کارشناسان حوزه سلامت، دو راه قطعی پیشگیری از ابتلا به کرونا را واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرده اند. بر این اساس لازم است تا زمان رسیدن به واکسیناسیون مناسب در سطح جامعه، برای نجات جان خودمان، اطرافیانمان و هموطنان مان همدلانه در راستای رعایت بالای پروتکل های بهداشتی اقدام کنیم.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32075

به "هشدار ؛در این سه مکان بیشتر احتمال دارد کرونا بگیرید ، این صنف در صدر اخطارهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ؛در این سه مکان بیشتر احتمال دارد کرونا بگیرید ، این صنف در صدر اخطارهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید