همه چیز درباره خواص نمک صورتی هیمالیا

به گزارش مجله سلو بلاگ، سدیم یک ماده معدنی لازم است که در حفظ حجم خون و فشار خون و همچنین انتقال نیروی عصبی و انقباض عضلات نقش اساسی دارد. هر فرد به طور متوسط روزانه 3000 میلی گرم الکترولیت (معمولاً به شکل نمک سفید غذایی) مصرف می نماید! با وجود استفاده گسترده و محبوبیت نمک سفید، نمک دیگری هم وجود دارد که حاوی سدیم است و به درد کسانی می خورد که به جذب عضله، سلامت چشم و تناسب اندام می اندیشند. اگر می خواهید همه چیز را درباره خواص نمک صورتی هیمالیا بدانید به ما بپیوندید. آنچه به آن پرداخته ایم، این است که چه تفاوتی با نمک معمولی دارد و آیا مزایای منحصر به فردش آن را بالاتر و پر فایده تر از نمک سفید قرار می دهد؟

همه چیز درباره خواص نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا چیست؟

همانطور که از این نام پیداست، نمک صورتی هیمالیا نمکی به رنگ صورتی است که از منطقه پنجاب پاکستان، در نزدیکی هیمالیا برداشت می گردد. نمک صورتی هیمالیا مانند نمک سفید است به این دلیل که حاوی 98٪ کلرید سدیم است اما حاوی مواد معدنی مهم دیگر از جمله کلسیم، پتاسیم و منیزیم است که هیچ کدام را نمک سفید ندارد.

این دو نمک همچنین در نحوه پردازش شان متفاوت هستند.

نمک صورتی هیمالیا به صورت دستی و با حداقل فرآوری استخراج می گردد و محصولی را به همراه دارد که عاری از مواد افزودنی و پرکننده باشد. به همین دلیل، بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که این طبیعی تر و بهتر از نمک سفید است.

از طرف دیگر نمک سفید از رسوبات نمکی زیرزمینی استخراج می گردد و به شدت فرآوری می گردد. به دلیل فرآوری اضافی، نمک سفید بسیاری از مواد معدنی موجودش را از دست می دهد. علاوه بر این، به نمک سفید معمولاً مواد افزودنی دیگری هم اضافه می گردد تا از جمع شدنش جلوگیری گردد. افزودنی های معمولی که به نمک سفید اضافه می شوند شامل کلسیم سیلیکات، ید (ماده معدنی مهم برای عملکرد تیروئید) و دکستروز (شکر) هستند.

پایان، دو نمک در اندازه کریستال هایشان متفاوت هستند. نمک سفرید، همانطور که حتما مشاهده نموده اید، معمولاً بسیار ریز است در حالی که کریستال های نمکی صورتی هیمالیا معمولاً بزرگتر هستند.

اگر بخواهید یک قاشق چایخوری از هر کدام را اندازه بگیرید، به دلیل کریستال هایشان در اندازه های مختلف، نمک صورتی هیمالیا سدیم کمتری به شما می دهد، حتی اگر هر دو حاوی 98٪ کلرید سدیم باشند. دلیل این امر این است که نمک سفید دارای کریستال های کوچکتر و ظریف تر است.

ادعاها و خواص نمک صورتی هیمالیا

همزمان با افزایش محبوبیت نمک صورتی هیمالیا، تعداد ادعاهای منتسب به استفاده از آن هم افزایش یافته است.

به هیچ ترتیب خاصی، هنگام استفاده از نمک صورتی هیمالیا به احتمال زیاد بعضی از مزایای زیر را خواهید شنید:

  • به هیدراتاسیون بدن یاری می نماید
  • تعادل pH پایدار را ترویج می نماید
  • علائم پیری را کاهش می دهد
  • گردش خون را افزایش می دهد
  • بدن را سم زدایی می نماید
  • گرفتگی عضلات را کاهش می دهد
  • میل جنسی را تقویت می نماید
  • فشار خون را کاهش می دهد

متأسفانه هیچ شواهدی برای این ادعاها وجود ندارد، غیر از آنچه سدیم معمولی در بدن انجام می دهد مانند هیدراتاسیون، عملکرد عضلات، انتقال عصب و غیره.

اگرچه درست است که نمک صورتی هیمالیا حاوی مواد معدنی بیشتری نسبت به نمک سفید است که نمک آن را تشکیل می دهد اما به خاطر بسپارید که آن مواد معدنی اضافی فقط 2% از مواد معدنی نمک صورتی هیمالیا را تشکیل می دهند. اکثریت مواد تشکیل دهنده نمک صورتی هیمالیا از کلرید سدیم تشکیل شده است و این همان است که در نمکی که به طور منظم استفاده می کنید هم قرار گرفته است.

بنابراین آیا نمک صورتی هیمالیا ارزش استفاده دارد؟

اگر به دنبال یک جایگزین طبیعی تر برای نمک سفید هستید، مطمئناً نمک صورتی هیمالیا گزینه ای مناسب است زیرا با پردازش کمتر تهیه می گردد و عاری از مواد افزودنی موجود در نمک معمولی است پس گزینه ای مناسب است. بعلاوه، این ماده حاوی بسیاری از مواد معدنی لازم است که می تواند برنامه غذایی فعلی شما را نیز تکمیل کند.

با این وجود، درک این نکته مهم است که بسیاری از ادعاهایی که درباره نمک صورتی هیمالیا خواهید خواند، زیاد دقیق نیستند.

و در آخر اینکه اگر علاقه دارید نمک سفید خود را با نمک صورتی هیمالیا تعویض کنید، حتماً منابع غذایی دیگری از ید را نیز در رژیم غذایی خود گنجانید زیرا نمک صورتی هیمالیا از نظر مواد معدنی کمیاب مانند نمک سفید غنی نیست.

منبع:

1upnutrition

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: هفت گنج
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18461

به "همه چیز درباره خواص نمک صورتی هیمالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره خواص نمک صورتی هیمالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید