هواپیمای پیشرفته ای که هرکسی می تواند با آن پرواز کند

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: انسان ها از دیرباز تاکنون همواره سودای پرواز در آسمان بیکران را در سر داشته اند و به رغم اینکه بیشتر از یک قرن است که به این آرزوی خود رسیده اند باز هم از دنبال کردن این رؤیا دست بر نمی دارند. از طرف دیگر درست است که انسان ها مدت زیادی می گردد که به آسمان دست پیدا نموده اند اما پرواز عملاً توسط تمامی انسان ها صورت نمی گیرد و حتی اگر به اندازه ای ثروت داشته باشید که یک جت شخصی خریداری کنید باز هم اگر خلبانی بلد نباشید عملاً لذت پرواز را درک نمی کنید و باید روی جایگاه مسافر بنشینید.

هواپیمای پیشرفته ای که هرکسی می تواند با آن پرواز کند

خوشبختانه در این زمینه نیز پیشرفت های فناوری به یاری انسان ها آمده اند و با هواپیمای جالبی طرف هستیم که پرواز با آن نیازی به دانش خلبانی ندارد و هرکسی می تواند با آن به پرواز در بیاید. ویژگی های این هواپیما به اندازه ای جذاب است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. با این حساب در ادامه با هم هواپیمای پیشرفته ای را آنالیز خواهیم کرد که هر کسی به راحتی می توان با آن پرواز کند.

تجربه پرواز با این هواپیما چگونه است؟

این هواپیما که با نام آیکون اِی 5 (Icon A5) شناخته می گردد چیزی حدود 95 درصد فرآیند پرواز را بر عهده می گیرد و پس از اینکه در راستا باند فروگاه نهاده شد سرنشین می تواند کنترل هواپیما را رها کند و با خیال راحت از پرواز با این هواپیما لذت ببرد. هواپیمای آیکون ای 5 تنها از یک موتور بهره گرفته است و در کنار پرواز در هوا، در روی زمین نیز می توانید با این وسیله رانندگی کنید.

مهندسین سازنده هواپیمای آیکون ای 5 برای رسیدن به چنین دستاوردی به دو امر مهم در طراحی این هواپیما توجه ویژه ای داشته اند. اولین مورد را می توان طراحی بسیار عالی و پیشرفته هواپیمای بدون خلبان نام برد، مورد بعدی نیز ساده سازی فرآیند پرواز است تا فردی که در کابین این هواپیما نشسته بدون داشتن هرگونه دانش خلبانی، به راحتی در آسمان به پرواز در بیاید.

به احتمال زیاد تاکنون تصاویر یا فیلم های زیادی از کابین خلبان هواپیماهای مختلف دیده اید. اولین چیزی که در این تصاویر به چشم شما می خورد فوجی از دکمه ها، درجه ها و کلید های مختلف است که پیش روی خلبان نهاده شده اند. بدون شک مواجهه با این تعداد کلید و درجه برای افراد عادی سخت است و اگر در چنین شرایطی قرار بگیرند دور پرواز را خط خواهند کشید. اما ساده سازی فرآیند پرواز در این هواپیما باعث شده تا خبری از این کلید ها و درجه ه نباشید و هواپیمای آیکون A5 کابین بسیار ساده و معمولی دارد که تعامل با آن بسیار راحت تر است. با این حساب به لحاظی می توان قسمت جلوی کابین این هواپیما را به داشبورد خودرو شباهت داد.

از طرف دیگر طراحان این هواپیما سعی نموده اند کلید ها و درجه های مختلف را در هم ادغام نمایند تا سرنشین با درجه های کمتری روبرو باشد. برای کنترل این هواپیما نیز سرنشین باید خاطرش جمع باشد که درجه ها روی حالت سبز قرار دارند. در چنین شرایطی هیچ نیازی به نگرانی نیست و هواپیما حتی روی آب هم به راحتی فرود می آید.

مهندسین طراح این هواپیما نهایت کوشش خود را به خرج داده اند تا آیکون ای 5 در هوا ثبات بیشتری داشته باشد و به راحتی راستا را پیدا نموده و به سمت آن پرواز کند. برای رسیدن به چنین منظوری، این هواپیما در شرایط مختلف پرواز افت سرعت پیدا نمی نماید و فناوری های پیشرفته این هواپیما در سختترین شرایط پروازی، سرنشین را به سلامت به روی زمین می رسانند.

تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا پرواز با هواپیمای آیکون ای 5 مانند آب خوردن کاری ساده و راحت باشد اما باز هم سرنشینی که قصد پرواز با این هواپیما را دارد نمی تواند بدون گذراندن یک دوره کوتاه پرواز، سوار این هواپیما گردد. این دوره چیزی حدود 20 ساعت به طول می انجامد و در آن کنترل هواپیما به زبان بسیار ساده شرح داده می گردد.

به این ترتیب کسی که عاشق پرواز باشد و به هر دلیلی نمی خواد در دوره های طولانی پرواز ثبت نام کند، با گذراندن این دوره پرواز 20 ساعته به عشق خودش می رسد و پروازی دلچسب را با آیکون ای 5 تجربه می نماید.

در سرانجام پیشنهاد می کنیم اگر شما هم عاشق پرواز هستید و تجربه جالبی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات این تجربه های مفید را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: digitaltrends

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: برترین ها
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5456

به "هواپیمای پیشرفته ای که هرکسی می تواند با آن پرواز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای پیشرفته ای که هرکسی می تواند با آن پرواز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید