وزیران خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن ملاقات کردند، ایران و یمن محورهای گفت وگو

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا طی دیداری که پنجشنبه در واشنگتن انجام شد درباره مسائل مختلف از جمله ایران و جنگ یمن گفت وگو کردند.

وزیران خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن ملاقات کردند، ایران و یمن محورهای گفت وگو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه (15 کتبر/ 24 مهر) در واشنگتن میزبان فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی بود.

پایگاه نشنال گزارش داده وزیران خارجه دو کشور دراین ملاقات در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از جمله ایران و جنگ یمن بحث و گفتگو کردند.

بلینکن قبل از ملاقات با همتای سعودی خود گفت: شراکتی قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی برقرار است. ما به دفاع از این کشور پادشاهی متعهد هستیم.

وی اضافه نمود: کارهای زیادی هستند که ما در مجموعه ای از مسائل بسیار مهم با هم انجام می دهیم از مسائل جوی گرفته تا انرژی، یمن و ایران.

فیصل بن فرحان هم گفت: ما درباره امنیت منطقه، نحوه همکاری هایمان، تغییرات جوی، بازیابی انرژی و کووید-19 صحبت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از انجام شدن این ملاقات در بیانیه ای اظهار داشت بلینکن و فیصل بن فرحان در مورد همکاری راهبردی ریاض و واشنگتن در مسائل منطقه ای از جمله رسیدن به راه حلی بادوام جهت اتمام جنگ در یمن رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا به تعهد دولت جهت یاری به عربستان سعودی در دفاع از خاک و مردمش تأکید کرد و بار دیگر حملات حوثی ها به عربستان را محکوم کرد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و توسعه فقر، بیکاری و توسعه بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان شروع این حملات ده ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. بیش از 75 درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون ها نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 37609

به "وزیران خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن ملاقات کردند، ایران و یمن محورهای گفت وگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن ملاقات کردند، ایران و یمن محورهای گفت وگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید