وقتی اپلیکیشن های موبایل یاداور دارو می شوند

به گزارش مجله سلو بلاگ، بر اساس نتایج یک پژوهش در استرالیا، اپلیکیشن های موبایلی که برای یادآوری زمان مصرف دارو برای بیماران و سالمندان بکار برده می گردد، می تواند تاحد زیادی به درمان آن ها یاری کند.

وقتی اپلیکیشن های موبایل یاداور دارو می شوند

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت thestar، یک تیم پژوهشی فعال در یکی از دانشگاه های استرالیا به تازگی در پژوهشی دریافته اند که اپلیکیشن های موبایلی که بیماران و سالمندان از آن به منظور یادآوری در مصرف داروهای خود استفاده می نمایند، به میزان قابل توجهی در روند درمان آن ها تاثیرگذار بوده و از پیشرفت بیماری آن ها جلوگیری به عمل آورده است.

دکتر کارلا سانتو یکی از پژوهشگران فعال در این تحقیقات می گوید: بیماران قلبی که باید در طول یک شبانه روز سه بار قرص و دارو مصرف نمایند، بدون شک دچار فراموشی گردیده و زمان مصرف داروهایشان را از یاد می برند.

وی در ادامه اضافه کرد: نتایج تحقیقات انجام شده بسیار امیدوارنماینده بود چراکه آن دسته از بیماران و کاربرانی که از چنین اپلیکیشن هایی استفاده می کردند، توانستند به راحتی زمان مصرف داروهایشان را به یاد آورده و از فراموشی آن جلوگیری نمایند.

این تحقیقات با بیش از 150 نفر از بیماران داوطلب صورت گرفت که به دو گروه تقسیم شدند که یکی از آن ها از اپلیکیشن های مذکور استفاده می کردند و دیگری از آن ها استفاده نمی کردند

در انتهای این پژوهش و پس از گذشت سه ماه، محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از اپلیکیشن های یادآوری جهت مصرف دارو به بیمارانی که باید چندین قرص را در زمان های مختلفی در طول شبانه روز مصرف نمایند، یاری به سزایی نموده و موجب بهبودی سریع تر آن نسبت به سایرین گردیده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 597

به "وقتی اپلیکیشن های موبایل یاداور دارو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی اپلیکیشن های موبایل یاداور دارو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید