وکیل بنسلمان: ولیعهد مصونیت دارد؛ دادگاه واشنگتن شکایت الجبری را رد کند

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-وکیل ولی عهد عربستان سعودی از دادگاه آمریکایی که در حال آنالیز شکایت سعد الجبری علیه موکلش است، اعلام نمود، بن سلمان دارای مصونیت است و دادگاه نمی تواند او را محاکمه کند.

وکیل بنسلمان: ولیعهد مصونیت دارد؛ دادگاه واشنگتن شکایت الجبری را رد کند

به گزارش خبرنگاران،خبرگزاری رویترز از رؤیت اسناد مربوط به پاسخ وکیل آمریکایی ولی عهد عربستان سعودی در پرونده شکایت یک مقام امنیتی سابق سعودی از محمد بن سلمان بابت اعزام تیم ترور برای کشتن او اطلاع داد.

مردادماه امسال بود که رسانه ها اطلاع دادند، دادگاهی در واشنگتن برای محمد بن سلمان و سیزده شخصیت سعودی دیگر احضاریه صادر کرد و خواهان حضور آنها در دادگاه برای پاسخگویی به شکایت سعد الجبری از آنها شد.

سعد الجبری معاون محمد بن نایف ولی عهد پیشین سعودی و مشاور امنیت ملی او در وزارت کشور بود و مسائل مرتبط به او در یک سال گذشته به بحرانی برای ریاض و شخص محمد بن سلمان تبدیل شده است.

الجبری با رجوع به دادگاهی در واشنگتن، از ولی عهد سعودی شکایت کرد و اطلاع داد که بن سلمان با اعزام تیم ترور به کانادا به دنبال کشتن او بود.

بنا بر گزارش رویترز، مایکل کلاگ وکیل ولی عهد عربستان سعودی در نامه به این دادگاه آمریکایی، ضمن رد اتهام های وارده در این پرونده اظهار داشت، دادگاه این پرونده را کنار گذارد و بایگانی کند.

وکیل بن سلمان در نامه خود به دادگاه واشنگتن اظهار داشت که ولی عهد عربستان سعودی مصونیت دارد و این دادگاه دارای اختیار قانونی و قضایی برای محاکمه او نیست.

در این نامه آمده است: صرف نظر از ادبیات موجود در شکواییه، این شکواییه هیچ اساس قانونی ندارد. (سعد الجبری) می تواند هر چه می خواهد در روزنامه ها بگوید اما این پرونده هیچ جایی در دادگاه فدرال ندارد.

وکیل بن سلمان اضافه نمود: (ولی عهد عربستان سعودی) از هرگونه پرونده شکایت در دادگاه های آمریکایی مصونیت دارد.

پیش از این نیز یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی در پاسخ به احضاریه دادگاهی در واشنگتن برای محمد بن سلمان و 13 شخصیت سعودی دیگر، مدعی شد که اتهامات سعد الجبری در این خصوص، بی پایه و اساس است.

این مقام ناشناس سعودی گفته بود: ریاض حاضر است تا پاسخ خود را به شکایت سعد الجبری بدهد و ادعای الجبری که در 107 صفحه تنظیم شده، واهی و بدون هیچ ادله ای است.

وی همچنین سعد الجبری را به دست داشتن در فسادهای چندین میلیارد دلاری در زمان مسئولیتش در وزارت کشور متهم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26311

به "وکیل بنسلمان: ولیعهد مصونیت دارد؛ دادگاه واشنگتن شکایت الجبری را رد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل بنسلمان: ولیعهد مصونیت دارد؛ دادگاه واشنگتن شکایت الجبری را رد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید