پنج اختلاف عظیم و اوضاع بحرانی آبی ها، استقلال تیمِ بی عظیمتر!

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در روزهای پر از بحران های اقتصادی استقلال، دعواهای حقوقی و لفظی که پیرامون این باشگاه را گرفته آن را بیشتر از همواره کانون بحران نموده است. از دعواهای حقوقی بین مدعیان کارگزاری در این باشگاه گرفته تا جنگ لفظی پیشکسوتان و بعضی از مدیران کنونی و سابق.

پنج اختلاف عظیم و اوضاع بحرانی آبی ها، استقلال تیمِ بی عظیمتر!

1- سعادتمند و کارگزار اول

از اولین اقدامات احمد سعادتمند در مقام مدیرعامل، مذاکره و توافق با یک شرکت فولادی برای واگذاری امتیاز برند این باشگاه در قبال دریافت مبلغی بود تا این شرکت کارگزار باشگاه باشد. این اتفاق در حالی افتاد که باشگاه در زمان مدیریت اسماعیل خلیل زاده با شرکت دیگری قراردادی مشابه بسته بود و آن شرکت که حق و حقوق خود را ضایع شده می دید، با آبی ها وارد دعوای حقوقی شد. این دعوا که همچنان ادامه دارد می تواند تبعاتی برای این باشگاه داشته باشد.

2- کارگزار اول و دوم

شرکتی که اولین قرارداد کارگزاری را با آبی ها منعقد نموده بود، کار را به شکایت از باشگاه و مدیرعامل آن ختم نکرد و طرح شکواییه دیگری علیه کارگزار دوم اظهار داشت تا شانس خود را برای ادامه همکاری با این باشگاه افزایش دهد. این دعوای حقوقی بین دو شرکت مدعی کارگزاری در استقلال هم مسائل دیگری برای این باشگاه ایجاد کرد و بحران تازه ای را برای آنها بوجود آورد.

3- مدیران کنونی و سابق

یک اظهار نظر نه چندان مستند از سوی سعادتمند در مورد حقوق امیر حسین فتحی باعث شد تا سکوت فتحی در قبال حواشی استقلال بعد از چند ماه شکسته گردد و وی در مقام دفاع از خود نه تنها پاسخ سعادتمند را داد، بلکه او را تهدید به شکایت کرد. از دیدگاه مدیرعامل سابق استقلال، مدیرعامل کنونی اظهار نظری غیر واقعی در مورد عدد و رقم حقوق وی نموده بود و این اظهار نظر مستحق پیگیری حقوقی بود و فتحی نیز این حق را برای خود منظور نموده تا به وسیله مراجع قضایی ادعای غیر واقعی سعادتمند را پیگیری کند.

4- فتحی و جباری

در میان دعوای مدیران فعلی و سابق باشگاه استقلال، علی جباری پیشکسوت آبی ها نیز ورود کرد و با صحبت های جنجالی علیه فتحی یکبار دیگر مدیر سابق این باشگاه را به واکنش واداشت. فتحی که گویا دیگر قصد ندارد مثل همه ماه های گذشته در قبال اتهام هایی که به او وارد می گردد سکوت کند و سیاست خود را در قبال آنهایی که در باره او اظهار نظر نموده و به زعم خودش در مورد او فرافکنی می کنند، تغییر داده و با رویکرد دفاع از خود وارد این معرکه شده است، پاسخ محکمی به جباری داد تا این بار علی جباری ناچار به دفاع از خود در قبال صحبت های فتحی گردد.

5- سعادتمند و خلیل زاده

روابط مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آبی ها حسنه نیست و این موضوع کاملا واضح است. خلیل زاده و سعادتمند نگاه مثبتی به یکدیگر نداشته و اختلافات آنها که بر سر کارگزاران منتخب شان رو به رجحان گذاشته، بیش از گذشته فضا را در این باشگاه ملتهب نموده است. سعادتمند و خلیل زاده معمولا مواضعی علیه یکدیگر اتخاذ نموده و همانطور که عنوان شد عمده اختلاف آنها بر سر انتخاب کارگزار برای باشگاه است. اما این اختلاف در مجموع به سود باشگاه استقلال نیست و مانع از پیشبرد اهداف آنها می گردد.

فارغ از این که در این دعاوی کدام طرف ها به حق هستند یا خیر، باید گفت آنچه در این روزها باشگاه عظیم استقلال را بیشتر از هر چیزی رنج می دهد، خلاء حضور یک عظیمتر است که همه اهالی این خانواده چند ده میلیونی از طرفدار و لیدر گرفته تا مربی و بازیکن و مدیر و... او را به عنوان یک عظیمتر قبول داشته باشند و حرفش در این مواقع فصل الخطاب باشد. عظیمتری مثل منصور پورحیدری سرمربی فقید این تیم که در این مواقع با درایت بحران ها را مدیریت می کرد.

استقلال شهری بی عظیمتر است و برای همین به کانون بحران و حاشیه بدل شده است. آنهایی هم که در این باشگاه می توانند عظیمتری کنند، نتوانستند صندلی خود را حفظ نموده و بعضا با بعضی اظهار نظرها باعث شده اند تا حرمت شان آنطور که باید و شاید حفظ نگردد.

آبی ها اگر می خواهند به سلامت از بحران های ناخواسته ای که خارج از باشگاه برای آنها ایجاد شده عبور کنند، باید اختلافات داخلی را کنار گذاشته تا بحران های آنها به حداقل برسد و این میسر نمی گردد مگر آن که عظیمترهای این باشگاه و مدیران فعلی و سابق نقش عظیمتری شان را ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 23 مرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18505

به "پنج اختلاف عظیم و اوضاع بحرانی آبی ها، استقلال تیمِ بی عظیمتر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج اختلاف عظیم و اوضاع بحرانی آبی ها، استقلال تیمِ بی عظیمتر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید