پکن: آمریکا خطرناکترین عامل تحریک خارجی در منطقه دریای چین جنوبی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، اظهارات تحریک آمیز مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به جنوب شرق آسیا واکنش شدید چین را به همراه داشت.

پکن: آمریکا خطرناکترین عامل تحریک خارجی در منطقه دریای چین جنوبی است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، یک روز پس از آنکه مشاور امنیت ملی آمریکا قول حمایت از فیلیپین در برابر چین در موضوعات مربوط به تنش در دریای چین جنوبی را به مقامات این کشور داد، چین آمریکا را به کوشش برای ایجاد ناامنی در منطقه اسیا پاسیفیک متهم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سفارت چین در مانیل با بیان اینکه اظهارات رابرت اوبراین غیرمنطقی بوده و باعث تشدید در تنش های منطقه ای خواهد شد خاطرنشان کرد: ما شدیدا با این اظهارات مخالفیم که مملو از ذهنیت جنگ سرد بوده و باعث تحریک به تقابل می گردد.

در ادامه بیانیه سفارت چین آمده است: این مسئله نشان می دهد که سفر او (اوبراین) به منطقه در راستای ترویج صلح و ثبات منطقه ای نبوده بلکه با هدف ایجاد ناامنی در منطقه به منظور دستیابی به منافع خودخواهانه آمریکا انجام شده است.

سفارت چین با متهم کردن آمریکا به اتخاذ رفتار تحریک آمیز خاطرنشان کرد: حقایق ثابت نموده است که آمریکا بزرگترین محرک نظامی گری در منطقه دریای چین جنوبی است و خطرناکترین عامل خارجی است که صلح و ثبات در این منطقه را به مخاطره انداخته است.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به فیلیپین و ویتنام وعده داد که واشنگتن از این کشورها در برابر تنش های ایجاد شده در دریای چین جنوبی و اختلاف با پکن حمایت خواهد نمود.

اوبراین پس از سفر به ویتنام و ملاقات از فیلیپین با وعده حمایت از این دو کشور و آزاد نگه داشتن منطقه ایندوپاسیفیک گفت: پیغام ما این است که اینجا خواهیم بود و از شما حمایت نموده و تنهایتان نخواهیم گذاشت.

وی در ادامه گفت: تصور می کنم زمانی که این پیغام را ارسال کنیم -پیغامی محکم و صلح آمیز - این اقدام راه مقابله با چین خواهد بود. این راهی برای اطمینان از حفظ صلح است.

اوبراین که وعده فروش 18 میلیون دلار مهمات و تسلیحات راهنمایی شونده به مانیل را داده گفت که آمریکا در کنار فیلیپین برای حفاظت از منابع دور از سواحل این کشور خواهد ایستاد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25480

به "پکن: آمریکا خطرناکترین عامل تحریک خارجی در منطقه دریای چین جنوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا خطرناکترین عامل تحریک خارجی در منطقه دریای چین جنوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید